اپل می‌خواست مودم 5G آیفون را از سامسونگ بخرد، نه کوالکام

اپل برای ساخت مودم ۵G گوشی‌های خود دوباره قراردادش را با کوالکام برای سه سال آینده تمدید کرده است.
 
اپل سال‌ها درگیر پروژه‌ی ساخت مودم ۵G داخلی خود بوده است. حتی تصاحب بخش عمده‌ی خط تولید مودم موبایلی اینتل به ارزش یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ نیز کمکی به کوپرتینویی‌ها نکرد. در نتیجه، آن‌ها به‌فکر افتادند تا همکاری خود را با کوالکام به‌مدت سه سال دیگر تمدید کنند. طبق قرارداد کوالکام با اپل، این شرکت مودم‌های ۵G اسنپدراگون را برای گوشی آیفون تا سال ۲۰۲۶ تامین خواهد کرد.

از طرفی احتمال همکاری اپل با سامسونگ نیز وجود داشت؛ اما مذاکرات در مورد این توافق هیچ وقت به سرانجام نرسید. ظاهراً کره‌ای‌ها با مشکل تأمین‌ قطعات مواجه شده بودند.

انگیزه‌ی اپل برای تولید مودم ۵G اختصاصی دو جنبه دارد. این کار از یک سو باعث می‌شود اپل روی طراحی و عملکرد مودم تسلط پیدا کند و هزینه‌ی تمام‌شده‌ی محصول و در نهایت قیمت گوشی آیفون را کاهش دهد. این اقدام از سوی دیگر کوپرتینویی‌ها را از وابستگی به کوالکام نجات می‌دهد.

مهندسان و مدیران اپل باید متوجه شده باشند که تولید مودم ۵G پیچیدگی بیشتری در مقایسه با طراحی گوشی یا مک بوک دارد؛ چون تلاش‌های آن‌ها به ساخت مودم‌هایی منجر شد که علاوه‌بر سرعت پایین، زود گرم می‌شدند و انرژی زیادی را مصرف می‌کردند.

به‌گزارش Hankyung، در سال ۲۰۱۹، اپل در مذاکره با کوالکام با مشکل مواجه شد؛ بنابراین به مذاکره با سامسونگ روی آورد. در آن زمان، شراکتی برقرار نشد چون کره‌ای‌ها نتوانستند به تعداد کافی مودم‌های ۵G تولید کنند. بنابراین، مذاکرات بدون رسیدن به نتیجه‌ی مطلوبی به پایان رسید.

سرانجام، کوپرتینویی‌ها مجبور شدند با کوالکام همکاری خود را ادامه دهند؛ ضمن اینکه باید مبلغ گزافی نیز بابت تولید مودم‌های موبایلی نسل پنجم به آن‌ها بپردازند.

سال‌ها از زمانی که اپل از ظرفیت سامسونگ برای تولید پردازنده محصولات خود استفاده می‌کرد گذشته و اپل، TSMC را جایگزین کره‌ای‌ها کرده است. احتمال دارد اپل به این نتیجه رسیده باشد که کیفیت تولیدات سامسونگ در مقایسه با تایوانی‌ها پایین‌تر محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *