اپل واچ جدید از تصادف خودرو جلوگیری خواهد کرد

اپل واچ سری ۴ با قابلیت تشخیص سقوط معرفی شد که در صورت تشخیص چنین چیزی، تماس اضطراری انجام می‌دهد و اگر هم کاربر بعد از سقوط دچار مشکلی نداشته باشد، به راحتی می‌تواند تماس را لغو کند. حالا روزنامه‌ی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته که اپل در حال توسعه‌ی قابلیت تشخیص تصادف خودرو برای اپل واچ سری ۸ است.

در کل تشخیص تصادف خودرو کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود. ظاهرا اپل طی یک سال گذشته آزمایش‌های زیادی برای توسعه‌ی این قابلیت انجام داده و اطلاعات زیادی را از اپل واچ کاربران به صورت ناشناس جمع‌آوری کرده است. این سیستم موفق به تشخیص ۱۰ میلیون تصادف مشکوک شده که در این میان، ۵۰ هزار مورد با خدمات اضطراری تماس گرفته‌اند. این یعنی به احتمال زیاد این ۵۰ هزار مورد واقعا تصادف کرده‌اند.

گوگل چند سال قبل با استفاده از یک اپلیکیشن برای گوشی‌های پیکسل چنین مشخصه‌ای را ارائه داد. این اپلیکیشن از داده‌های مربوط به موقعیت مکانی کاربر، سنسورهای حرکتی و میکروفون‌ها برای تشخیص تصادف خودرو استفاده می‌کند.

احتمالا اپل واچ سری ۸ هم چنین نکاتی را مدنظر قرار می‌دهد تا از تشخیص اشتباهی جلوگیری شود. باید خاطرنشان کنیم قابلیت تشخیص تصادف گوگل فقط برای تعداد محدودی از کشورها فعال شده و احتمالا در مورد اپل واچ هم شاهد اتخاذ چنین رویکردی خواهیم بود. اما در نهایت مانند تمام شایعات و خبرهای رسمی، در این زمینه نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم و شاید اپل در نهایت چنین مشخصه‌ای را کنار بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *