اپل iOS 15 را معرفی کرد

پاورتل/ اپل از آی او اس ۱۵ (iOS 15)، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اختصاصی کوپرتینیونشین‌ها برای آیفون‌ها رونمایی کرد.
   
اگر دلیل تماشای WWDC21 توسط بسیاری از کاربران را، انتظار برای نسخه‌ی جدید iOS بدانیم، بی‌راه نگفته‌ایم. کوپرتینیونشین‌ها پس از مقدمه‌چینی‌های مراسم ویژه‌ی توسعه‌دهندگان، شروع به معرفی iOS 15 کردند.

نخستین تغییراتی که در آی‌اواس ۱۵ اعمال شده، تغییراتی برای بهبود تجربه‌ی کاربری فیس‌تایم است. فیس‌تایم حالا برای کاربران اندروید، ویندوز و همچنین بستر وب در دسترس است و به‌دلیل نمایش بهینه‌تر اعضای حاضر در تماس تصویری و امکان تنظیم یک تماس تصویری در قالب جلسه، برای کسانی که به‌دنبال بستری برای جلساتشان هستند گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود. فیس‌تایم در iOS 15 به قابلیت Spation Audio تجهیز شده است تا صدایی طبیعی‌تر و بدون‌مزاحم را منتقل کند. امکان به‌اشتراک‌گذاری محتوا در تماس‌های ویدئویی، شامل به‌اشتراک‌گذاری صفحه، موزیک و ویدئو نیز فراهم شده است. همه‌چیز برای رقابت با گوگل میت، زوم و اسکایپ آماده است.

بخش بعدی که دست‌خوش تغییرات شده، اپلیکیشن Messages است. مهم‌ترین تغییر ایجادشده، امکان به‌اشتراک‌گذاری بهینه‌تر محتوای سرویس‌های اپل است؛ به‌عنوان مثال درصورتی که کاربری خبری را از Apple News از طریق Messages با شما به‌اشتراک بذارد، خبر به‌اشتراک گذاشته‌شده در اپلیکیشن Apple News در سکشنی متفاوت به شما نمایش داده می‌شود. ویژگی Shared with you در سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های اپل نظیر سافاری، اپل موزیک و اپل پادکست نیز در دسترس است.

همان‌طور که انتظار داشتیم، تغییرات محسوسی نیز در بخش اعلانات iOS 15 اعمال شده است. ابعاد اعلانات با هدف نگاه‌پذیری بیشتر اندکی بزرگ‌تر شده‌اند. زمانی‌که حالت مزاحم نشوید را فعال می‌کنید، سایر کاربران حین ارسال پیام به شما در Messages امکان مشاهده وضعیت و خواسته‌ی شما برای مزاحم نشدند را خواهند داشت. حالت Fucus، حالتی برای شخصی‌سازی بیشتر اعلانات حین کار است که کاربر به کمک آن می‌تواند صرفا اعلانات اپلیکیشن‌های کاری نظیر Microsoft Teams و Slack را دریافت کنند.

اپلیکیشن Photos، به کمک هوش مصنوعی به قابلیتی موسوم به OCR تجهیز شده است که امکان تشخیص خودکار متن در تصاویر را در اختیار کاربر می‌گذارند. بهبود بخش Memories و اضافه شدن Photos به نتایج جست‌وجوی Spotlight نیز از سایر تغییرات این اپلیکیشن به‌شمار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *