اکانت اینستاگرام metaverse برای هنرمند استرالیایی دردسرساز شد

با تغییر نام فیس‌بوک به متا، اکانت اینستاگرام metaverse که به یک هنرمند و تکنولوژیست استرالیایی تعلق داشت، مسدود شد!

مسدودشدن اکانت اینستاگرام metaverse هنرمند استرالیایی
پنج روز پس از اینکه فیس‌بوک نام خود را به متا تغییر داد، یک هنرمند استرالیایی متوجه شد که حساب کاربریش بدون هیچ راه چاره‌ای مسدود شده است. وی به مدت ده سال از این حساب برای ثبت رویدادهای زندگی و شغلی خود استفاده می‌کرد.

«تیامی باومن» در سال ۲۰۱۲، یک حساب کاربری اینستاگرامی با نام metaverse@ برای خود ساخت. او از این حساب برای مستندسازی زندگی خود به عنوان یک دانشجوی هنر و همچنین معرفی کمپانی واقعیت افزوده Metaverse Makeovers استفاده می‌کرد.

مهم‌ترین محصول این شرکت، ناخن‌های مصنوعی است که به وسیله اپلیکیشن واقعیت افزوده طراحی و ساخته می‌شوند. حساب اینستاگرام باومن کمتر از ۱۰۰۰ فالوور داشت که فیس‌بوک تصمیم خود را مبنی بر تغییر نام به متا (نمودی از فعالیت اصلی کمپانی روی متاورس) اعلام کرد.

طبق گفته‌های باومن، وی چند روز قبل از پاک شدن حساب کاربری خود، پیام‌هایی را از سوی افراد غریبه مبنی بر فروش metaverse@ دریافت کرده بود.

یک نفر در صفحه او نوشته بود «حالا میلیونر هستی!» فرد دیگری اخطار داده بود که «فیس‌بوک اکانت تو را نمی‌خرد، به زور می‌گیرد!» و در روز دوم نوامبر سال ۲۰۲۱، دقیقا همین اتفاق افتاد!

صبح روز سه‌شنبه، زمانی که باومن می‌خواست وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شود، با این پیام مواجه شد: «اکانت شما به خاطر جعل هویت مسدود شده است».

حتی وکلای مالکیت معنوی نیز نتوانستند راه‌حلی پیش روی باومن قرار دهند. حدود یک ماه اکانت خانم باومن مسدود بود، ولی بالاخره پرچم سفید متا بالا رفت.

در تاریخ ۲ دسامبر، سخنگوی اینستاگرام گفت که اکانت باومن اشتباها به خاطر جعل هویت مسدود شده و به زودی بازیابی می‌شود. دو روز بعد، حساب کاربری باومن دوباره آنلاین شد.

با این وجود، باومن هنوز نگران از دست رفتن حساب کاربری خود است. او ده سال از عمر و فعالیت خود را در متاورس گذرانده و می‌ترسد فرهنگ ناپسند برادران سیلیکون ولی، دیر یا زود دوباره اکانت اینستاگرام metaverse را از او بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *