اگزینوس ۲۲۰۰ قطعاً ضعیف تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهد بود

تراشه های اگزینوس سامسونگ معمولا از رقیب آمریکایی خود، یعنی اسنپدراگون کوالکام، عملکرد ضعیف تری دارند. بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت که به کمک AMD تغییرات مثبتی را در پردازشگر های خود ایجاد کند. اما آیس یونیورس با انتشار پست جدیدی در توییتر مدعی شده است که اگزینوس ۲۲۰۰ عملکرد ضعیف تری نسبت به رقبای خود خواهد داشت!

اگزینوس ۲۲۰۰ حتی از تراشه پرچمدار مدیاتک نیز عملکرد ضعیف‌تری دارد!
سامسونگ یکی از پیشرو ترین شرکت ها در عرصه تولید گوشی های هوشمند است. اما تراشه های اگزینوس این شرکت پاشنه آشیل تلفن های پرچمدار سامسونگ شده اند. بسیاری از خریداران پرچمداران سامسونگ از عملکرد ضعیف تر نسخه اگزینوس این گوشی ها نسبت به نسخه اسنپدراگون شکایت دارند. بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت که از AMD در تولید GPU تراشه های خود استفاده کند.


پست آیس یونیورس در توییتر
 
حتی برخی گزارش ها ادعا کردند که سامسونگ مهندسان اپل و AMD را برای ساخت پردازنده های جدید خود استخدام کرده است. تمامی این خبر ها، بسیار جذاب و امیدوار کننده به نظر می‌رسیدند. اما برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت، افشاگر قابل اعتماد اطلاعات (ice universe) با انتشار پست جدیدی در توییتر مدعی شده است که پردازنده گرافیکی به کار گرفته شده در تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ حتی نسبت به GPU مدیاتک Dimensity 9000 نیز عملکرد ضعیف تری خواهد داشت!

با توجه به آنکه تراشه پرچمدار آینده سامسونگ از پرچمدار فعلی مدیاتک عملکرد ضعیف تری دارد، مشخص است که پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ توانایی رقابت با Adreno 730 به کار گرفته شده در Snapdragon 8 Gen 1 را نخواهد داشت. متاسفانه ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود! اکانت BDTech در توییتر از آیس یونیورس درباره عملکرد CPU اگزینوس ۲۲۰۰ پرسیده است، و این افشاگر اطلاعات در جواب وی ادعا کرده است که «هنوز هم بدترین عملکرد در بین تراشه های پرچمدار را شاهد خواهیم بود.»

به نظر می‌رسد که که BDTech پس از این جواب متعجب شده و پرسیده که آیا عملکرد CPU تراشه پرچمدار آینده سامسونگ از CPU اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز بدتر خواهد بود؟ و با جواب «قطعا» از سوی آیس یونیورس مواجه شده است. در انتها لازم به ذکر است که به دلایل نامعلومی، این توییت هم اکنون حذف گردیده است!

در صورت صحت ادعا های این افشاگر اطلاعات، باید ببینیم که آیا سامسونگ به همکاری با AMD ادامه خواهد داد؟ آیا این شرکت خواهد توانست با تراشه های پرچمدار آینده خود از کوالکام و مدیاتک پیشی بگیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *