ایده جدید شیائومی برای گوشی‌ هوشمند

پاورتل/ جدیدترین پتنت شیائومی، ایده‌ی این شرکت را برای گنجاندن دوربین چرخان در گوشی‌ هوشمند نشان می‌دهد. این دوربین می‌تواند در نقش دوربین سلفی درون‌ نمایشگر ظاهر شود.
   
شیائومی پتنتی ثبت کرده  است که گوشی هوشمندی با «دوربین داخلی چرخان» را به تصویر می‌کشد و می‌تواند در نقش دوربین سلفی درون‌ نمایشگر و دوربین اصلی پشتی فعالیت کند. بر اساس گزارش MSPoweruser، پتنت شیائومی در فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) ثبت و در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتشر شده است.

در طرح شیائومی، دوربین می‌تواند به‌صورت مغناطیسی یا با استفاده از قطعات متحرک بچرخد. شیائومی بیشتر با روش مغناطیسی موافق است. دوربین چرخان گوشی می‌تواند «بخشی از خوشه‌ای منظم در پنل پشتی را شکل بدهد» و این موضوع در تصاویر منتشرشده دیده می‌شود. شیائومی در توضیحات پتنت از سیستم فوکوس خودکار لیزری سخن گفته و نمونه‌ عکسی نیز منتشر کرده است؛ یعنی احتمالا دستگاهی واقعی در ذهن دارد.

اصلی‌ترین مزیت این اختراع، کاهش هزینه‌های استفاده از دو دوربین داخلی است. قرار دادن سیستم در داخل گوشی باعث می‌شود احتمال آسیب رسیدن به مکانیزم چرخان در اثر نفوذ گردوغبار از بین برود. احتمالا بخش پشتی ماژول دوربین چرخان در مقایسه‌ با لنز بازتابی،‌ پس‌زمینه‌ی بهتری برای المان UDC شکل می‌دهد تا صفحه‌نمایش نیمه‌شفاف بهتری به دست بیاید.

شیائومی به‌طور معمول در محصولاتش دست‌ به نوآوری‌ می‌زند و بر اساس شایعه‌ها، گوشی پرچم‌دار بعدی این شرکت دوربین سلفی را به زیر صفحه‌نمایش منتقل خواهد کرد. شیائومی یکی از نخستین شرکت‌های دنیا بود که گوشی هوشمندی با دوربین سلفی پاپ‌آپ تولید کرد و احتمالا به یکی از نخستین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ مجهز به دوربین درون‌ نمایشگر تبدیل خواهد شد.

آنچه شیائومی در ذهن دارد، فعلاً در حد پتنت است و پتنت‌ها همیشه به محصول واقعی تبدیل نمی‌شوند.

دیدگاه شما کاربران درباره‌ی این خبر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *