ایران در بین هفت کشوری که بیشترین میزان استخراج رمزارز را دارند

پاورتل/ مجری طرح تامین برق مراکز استخراج دیجیتالی در توانیر گفت ایران در بین هفت کشوری که بیشترین میزان استخراج رمزارز را دارند، قرار دارد.

محمد خدادادی بهلولی، مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمزارزها در توانیر اعلام کرد تا به امروز ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز با ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ دستگاه ماینر شناسایی و جمع‌آوری شده است وی افزود توان مصرف برق این تعداد مرکز غیر مجاز استخراج ارزهای دیجیتالی بیش از ۵۷۰ مگاوات بود که برای تولید این میزان برق باید نیروگاهی به میزان ۸۰۰ مگاوات احداث شود. طبق اعلام خدادادی بهلولی استخراج یک بیت کوین نیازمند بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق است که این میزان از برق مصرفی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک شبانه روز بیشتر است. همچنین مصرف برق یک ماینر ۲ تا ۳ کیلوواتی به میزان ۳۵ پنکه یا ۱۵ یخچال فریزر است.

ایران در بین ۷ کشور دارای بیشترین میزان استخراج رمزارز
مجری طرح تامین برق مراکز استخراج ارزهای دیجیتالی در توانیر در ادامه گفته‌های خود بیان کرد ایران در بین هفت کشوری که بیشترین میزان استخراج رمزارز را دارند، قرار گرفته است. وی افزود هم‌اکنون چین، روسیه، آمریکا، قزاقستان، کانادا، ایسلند و ایران به عنوان ۷ کشور با بیشترین میزان استخراج رمزارز محسوب می‌شوند. خدادادی بهلولی در خصوص دلیل گسترش پدیده استخراج غیر مجاز ارز دیجیتالی در ایران بیان کرد تعرفه‌های مخفف حامل‌های انرژی و بسیار ناچیز در مقایسه با قیمت‌های جهانی باعث شده این پدیده در ایران گسترش پیدا کند.

خدادادی بهلولی در ادامه با اعلام اینکه برای شناسایی مراکز غیر مجاز به همکاری مردم نیاز داریم گفت مردم در سامانه سمات به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat می‌توانند اطلاعات خود را در خصوص استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج ارزهای دیجیتالی به ثبت برسانند. وی افزود برای گزارش‌دهندگان پاداش‌هایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان نیز در نظر گرفته‌ایم. وی تاکید کرد اطلاعات گزارش‌دهندگان در خصوص مراکز غیرمجاز به شکل کاملا محرمانه باقی می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *