ایرتگ اپل سارق رنجرور را به دام انداخت

استفاده از سه ایرتگ اپل روی یک اتومبیل رنجرور در کانادا، سارقین آن را به دام انداخت. ظاهراً این دومین اتومبیل وی بوده که سرقت رفته است!

سه ردیاب ایرتگ اپل به صاحب یک خودرو SUV کمک کرد اتومبیل خودش را پیدا کند و سپس توسط پلیس ضبط شود. یک مرد کانادایی پس از اینکه ماه گذشته اتومبیل رنجرور او در کانادا دزدیده شد، به ناچار یک اتومبیل دیگر را خریداری کرد.

اتومبیل او هرگز پیدا نشد، چرا که سارقین برای جلوگیری از ردیابی شدن تمام گوشی‌های اعضای خانواده و کیف پول آن‌ها را به بیرون پرت کرده‌اند. این سارقین حتی موفق شده‌اند ردیاب خود اتومبیل که توسط کارخانه روی آن نصب شده را هم غیرفعال کنند. این‌ها را فردی به نام لورن که مورد سرقت قرار گرفته بیان می‌کند.

این سارقین حتی توانسته‌اند کلیدی که داخل جعبه فارادی قرار گرفته بود را هم به دست آورده و اتومبیل را بدزدند. این کلید مانع از کپی سوئیچ خودرو و تقلید سیگنال آن برای باز کردن قفل اتومبیل توسط سارقین می‌شود.

جاسازی سه ایرتگ اپل در اتومبیل، باعث کشف آن شد
به همین خاطر لورن تصمیم می‌گیرد برای حفظ امنیت بیشتر، سه ایرتگ اپل را روی اتومبیل جدیدش قرار دهد. یکی از آن‌ها در داخل جعبه داشبورد، دومی را داخل لاستیک زاپاس و سپمی را هم زیر صندلی عقب قرار گرفته بود. لورن این SUV را جلوی در گاراژ منزل خود پارک کرده بود. اما روز بعد فرزندش او را بیدار می‌کند و به او می‌گوید که اتومبیلش دزدیده شده است!

او فوراً از اپلیکیشن Find My اپل برای پیدا کردن اتومبیل خودش استفاده می‌کند. این اپلیکیشن، اتومبیلش را در نزدیکی یک مرکز بازیافت فلزات نشان می‌دهد. لورن وقتی تصمیم می‌گیرد خودش به آن مرکز برود. وقتی آنجا را پیدا می‌کند، فوراً به اداره پلیس مراجعه کرده و آن‌ها را در جریان موضوع قرار می‌دهد. گرچه دنبال کردن مجرم بسیار خطرناک است، اما لورن می‌گوید نمی‌توانید با ترس زندگی کنید؛ به خصوص اینکه دو اتومبیل شما سرقت می‌شود. مقامات پلیس با حضور در صحنه، اتومبیل سرقت شده او به همراه چند خودرو دیگر را پیدا کرده‌اند. ظاهراً پلیس کانادا ۹ اتومبیل را در آن منطقه پیدا کرده است.

کاربران به طور فزاینده‌ای برای کمک به پیدا کردن وسایل گم شده خود از AirTags اپل استفاده می‌کنند. تا پیش از این هم موارد مختلفی از به دام انداختن سارقین توسط ایرتگ گزارش شده است. به طور مثال در مطلبی خواندیم که ایرتگ یکی از باهوش‌ترین سارقان جهان را به دام انداخت. در گزارش دیگری همچنین خواندیم که ایرتگ اپل باعث لو رفتن یک سازمان سری آلمانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *