ایرپادهای آینده اپل هویت کاربر را با بررسی شکل مجرای گوش تأیید می‌کنند

باتوجه‌‌به درخواست ثبت‌ اختراع جدید اپل، احتمال دارد ایرپادهای آینده، قابلیت احرازهویت کاربر ازطریق شکل مجرای گوش را ارائه دهند.
   
اگرچه اپل در بسیاری از محصولات فعلی خود از حسگر اثرانگشت یا سیستم تشخیص چهره‌ به‌منظور احرازهویت کاربر بهره می‌برد، اما به‌نظر می‌رسد این شرکت همچنان به‌دنبال روشی برای احراز هویت بیومتریک کاربر در ایرپادهای آینده است.

به گزارش ۹to5mac، درخواست ثبت اختراعی که اپل مطرح کرده، دو روش بالقوه را برای احراز هویت ازطریق ایرپاد درنظر گرفته است. ایرپاد با بهره گرفتن از آن‌ها قادر خواهد بود هویت کاربر را قبل از دادن اجازه‌ دسترسی به داده‌های حساس، مانند درخواست از دستیار صوتی سیری برای خواندن پیام‌های شخصی، تأیید کند.

درخواست ثبت اختراع اپل، همچنین یک خطر امنیتی بالقوه را نیز در هدفو‌ن‌های بی‌سیم ترسیم می‌کند؛ با استفاده از این قابلیت، هرکسی می‌تواند درحالی‌که به یکی از دستگاه‌های شما متصل شده است، به اطلاعات خصوصی‌تان دسترسی داشته باشد و از دستورهای صوتی دستیار هوشمند سیری نیز به‌نفع خود بهره ببرد.

این احتمال وجود دارد که هدفون‌های بی‌سیم برای گوش دادن به صدا از یک دستگاه دیگر، و انجام عملکردهای مختلف دیگری مثل ارائه‌ دستورهای صوتی به دستگاه هدف مورد استفاده قرار گیرند. هدفون‌ درواقع خروجی‌های مختلفی دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛‌ به‌عنوان مثال پس از دریافت پیام در گوشی هوشمند، این احتمال وجود دارد که پیام به‌صورت صوتی ازطریق هدفون برای کاربر پخش شود.

بااین‌حال، سیستم‌های مرسوم به این مسئله رسیدگی نمی‌کنند که آیا کاربری که درحال استفاده از هدفون است، مجاز به تعامل با ویژگی‌های شخصی دستگاه مثل دریافت پیام خواهد بود یا خیر. براین‌اساس، ارائه سیستم‌های بهبودیافته برای شناسایی کاربر، هنگام استفاده از هدفون‌های بی‌سیم ضروری به‌نظر می‌رسد.

یکی از راهکارهای مدنظر اپل، استفاده از سیگنال‌های اولتراسونیک به‌منظور تشخیص شکل مجرای گوش کاربر است. به‌عنوان مثال، ویژگی‌های مختلف گوش کاربر، باعث ایجاد پژواک منحصربه‌فرد سیگنال اولتراسونیک خواهد شد و اکویی ایجاد خواهد کرد که دارای امضای مرتبط با کاربر است.

از طرف دیگر، ایرپاد می‌تواند از داده‌های حرکتی آیفون یا ساعت هوشمند اپل واچ برای ایجاد درک درستی از نحوه‌ راه رفتن کاربر استفاده کند و از آن به‌منظور احراز هویت بهره ببرد.

اطلاعات راه‌رفتن احتمالاً شامل داده‌هایی درمورد ویژگی‌های راه رفتن یا دویدن کاربر است که ازجمله این داده‌ها می‌توان به ویژگی‌های مربوط به قدم‌ها، سرعت، نوع گام برداشتن و موارد مشابه دیگر اشاره کرد. اطلاعات راه‌رفتن کاربر احتمالاً با داده‌های راه رفتن مرجع مقایسه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *