ایسوس را‌گ‌فون 6D با پردازنده‌ Dimensity 9000 پلاس در راه است

این طور که به نظر می‌رسد ایسوس در حال توسعه‌ی گوشی هوشمند جدیدی به نام را‌گ‌ فون ۶D است که از پردازنده‌ی Dimensity 9000 پلاس به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. این گوشی هوشمند جدید در بنچمارک AnTuTu نیز قرار گرفته و نتایج تست‌های این بنچمارک نیز از قدرت بالای را‌گ‌ فون ۶D خبر می‌دهند.

سال ۲۰۱۸ ایسوس تصمیم گرفت از برند مشهور راگ برای گوشی‌های گیمینگ استفاده کند و بعد از گذشت ۵ سال، این شرکت ماه قبل از گوشی‌های گیمینگ راگ فون ۶ و راگ فون ۶ پرو رونمایی کرد. بعد از عرضه‌ی این گوشی‌ها، خبرهای زیادی در مورد برنامه‌‌ی ایسوس برای عرضه یک گوشی هوشمند گیمینگ جدید مطرح شده است. گفته می‌شود این گوشی هوشمند که را‌گ‌ فون ۶D نام دارد، از تراشه‌ی Dimensity 9000 پلاس به جای اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره می‌برد. تراشه Dimensity 9000 پلاس مدیاتک معماری CPU Arm v9 را با یک فرایند ساخت ۴ نانومتری ترکیب می‌کند و یک هسته فوق‌العاده Cortex-X2 با فرکانس کاری ۳.۲ گیگاهرتز دارد.

همانطور که افشاگر معروف حوزه‌ی فناوری یعنی «Digital Chat Station» در گزارش خود اشاره کرده، را‌گ‌ فون ۶D با این پردازنده در بنچمارک AnTuTu ظاهر شده است. امتیاز کلی که این گوشی هوشمند به دست آورده، ۱,۱۴۶,۵۹۴ است که امتیاز بسیار خوبی به شمار می‌آید. همچنین این گوشی هوشمند جدید ایسوس در تست‌ پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی این بنچمارک به ترتیب ۲۹۱,۳۱۷ و ۴۳۰,۸۶۷ امتیاز کسب کرده است.

طبق ادعای این افشاگر راگ‌ فون ۶D مجهز به یک نمایشگر تخت ۱۶۵ هرتزی تولید شده توسط سامسونگ دیسپلی خواهد بود که ۶.۷۸ اینچ اندازه دارد و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۴۸ پیکسل و حداکثر روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلکس ویکتوس نیز وظیفه مراقبت از این نمایشگر را بر عهده دارد. سیستم‌عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی هوشمند جدید به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد و ظاهراً از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز بهره می‌برد.

در قاب پشتی این گوشی هوشمند یک سیستم دوربین سه‌گانه طراحی شده که دوربین اصلی آن سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 ساخت شرکت سونی خواهد بود. در کنار این سنسور، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو نیز به انجام وظیفه می‌پردازند. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سلفی تعبیه خواهد شد که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

ایسوس ظاهراً برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۶۵ واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد. گفته می‌شود که این شارژر ۶۵ واتی می‌تواند در عرض ۴۲ دقیقه باتری غول‌پیکر این گوشی هوشمند را به طور کامل شارژ کند. باید اشاره کنیم که احتمالاً در کنار تراشه‌ی Dimensity 9000 پلاس شاهد قرارگیری ۱۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهیم بود.

بنچمارک AnTuTu پیش‌تر نتایج تست‌های گوشی راگ فون ۶ را نیز منتشر کرد که بر اساس آن این گوشی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در تست‌ پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی به ترتیب ۲۶۱,۴۸۳ و ۴۷۱,۶۱۹ امتیاز کسب کرد. با مقایسه‌ی این نتایج درمی‌یابیم که Dimensity 9000 پلاس در بخش پردازنده، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک را کنار می‌زند، اما در بخش پردازنده‌ی گرافیکی، این اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک کوالکام است که حرف بیشتری برای گفتن دارد.

هنوز مشخص نیست که این گوشی هوشمند جدید ایسوس چه زمانی به طور رسمی معرفی خواهد شد، اما انتظار داریم در روزهای آینده خبرهای بیشتری در مورد آن منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *