ایلان ماسک مدعی است خالق بیت کوین را می‌شناسد

ایلان ماسک مدعی شده که «نیک سابو»، متخصص بسیار مرموز رمزارزها می‌تواند همان «ساتوشی ناکاموتو» باشد؛ فرد ناشناسی که از آن به عنوان خالق بیت کوین یاد می‌شود.

ماسک در مصاحبه خود با «لکس فریدمن»، محقق هوش مصنوعی در پاسخ به سوالی درباره هویت ناکاموتو توضیح داد:

می‌توانید به تکامل ایده‌ها پیش از راه‌اندازی بیت کوین توجه کنید تا متوجه شوید چه کسی آن‌ها را طراحی کرده است.
ثروتمندترین فرد جهان در توضیحات خود عنوان کرد که «به وضوح» نمی‌داند چه کسی بیت کوین را ایجاد کرده اما نظریه‌های اولیه سابو برای ایجاد یک رمزارز برجسته و پیشتاز ضروری به نظر می‌رسد.

ماسک ادامه می‌دهد:

به نظر می‌رسد که نیک سابو احتمالا بیش از هر کسی دیگری مسئول تکامل این ایده‌ها بوده است. او ادعا می‌کند که ناکاموتو نیست اما به نظر می‌رسد که بیش از هر فرد دیگری مسئول ایده‌های اصلی بیت کوین است.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟
بیت کوین اولین بار در اکتبر سال ۲۰۰۸ توسط فرد ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو مطرح شد، نام مستعاری که اکثر مردم معتقد بودند می‌تواند یک یا چندین نفر باشد.

در سال ۲۰۱۴ تیمی از محققان زبان شناس، گزارش بیت کوین ناکاموتو را با شکل نوشتاری سابو و ۱۰ خالق احتمالی دیگر مورد بررسی قرار دادند که در نهایت به نتایج انکارناپذیری دست پیدا کردند. به گفته این محققان، تعداد شباهت‌های زبان شناختی بین نوشته سابو و گزارش بیت کوین عجیب و غیرقابل توضیح بوده و چنین چیزی در افراد احتمالی دیگر وجود نداشته است.

نیویورک تایمز نیز در یکی از گزارش‌های خود که به سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شود، اختراع بیت کوین را به سابو مرتبط کرد. او تاکنون به صورت علنی در مورد تاریخچه بیت کوین و فناوری بلاکچین صحبت کرده است، اما بارها ادعاهایی مبنی بر اینکه او مخترع ناشناس پشت این رمزارز است را رد کرده. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود از او به عنوان مخترع بیت کوین یاد شود، رمز ارز «بیت طلایی» است که توسط او در سال ۱۹۹۸ ایجاد شد.

ماسک در نهایت با اشاره به یکی از نقل قول‌های «ویلیام شکسپیر» که عنوان می‌کند: «گل رز با هر نام دیگری بوی خوبی می دهد.» توضیح داد هیچ اهمیتی ندارد که نام خالق بیت کوین چه کسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *