ایلان ماسک هم برای اولین بار به فضا می‌رود

کلیک/ پس از ریچارد برانسون، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک نیز تصمیم گرفته است با فضاپیمای ویرجین گلکتیک به فضا سفر کند.

سفر ایلان ماسک به فضا همراه با خدمه ویرجین گلکتیک
همان‌طور که می‌دانید ریچارد برانسون، بنیان‌گذار شرکت ویرجین گلکتیک روز یکشنبه (۲۰ تیر) همراه با خدمه خود راهی فضا شد تا خیالش از بابت راه‌اندازی خط مسافربری پرواز به جهان بیرون آسوده شود. حال ایلان ماسک نیز تصمیم گرفته به او بپیوندد.

تاریخ دقیق پرواز ماسک با وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) هنوز مشخص نیست. با این حال مقامات شرکت امید دارند صنعت گردشگری فضایی سال ۲۰۲۲ و پس از انجام دو پرواز آزمایشی دیگر، به طور جدی آغاز به کار کند.

هزینه این سفر هیجان‌انگیز حدود ۲۵۰ هزار دلار است. جالب آنکه حدود ۶۰۰ نفر پیشاپیش بلیت سفر به فضا را خریداری کرده‌اند.

ماسک و برانسون همواره رابطه خوبی با یکدیگر داشته‌اند و حتی بعید نیست در پرواز بعدی ویرجین گلکتیک با یکدیگر همسفر شوند. ماسک نیز مدت‌هاست رؤیای سفر به فضا را در سر دارد و می‌خواهد سرویس گردشگری خود را از طریق اسپیس ایکس راه‌اندازی کند. البته خدمات این شرکت قدری متفاوت خواهد بود؛ بدین ترتیب که مسافران نه برای چند لحظه، بلکه به مدت چند روز در فضاپیمای کرو دراگون (Crew Dragon) اقامت خواهند داشت.

ایلان ماسک تا چند ماه دیگر قادر خواهد بود با فضاپیمای شرکت خودش به فضا برود. اما شاید سفر چندساعته با وی‌اس‌اس یونیتی به سود او باشد؛ چراکه فعلا نمی‌تواند از مسئولیت‌های خود در تسلا و اسپیس ایکس غافل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *