ایموجی خاطره‌انگیز مایکروسافت به‌صورت سه‌بعدی باز می‌گردد

پاورتل/ مایکروسافت با به‌روزرسانی جدید، ۱۸۰۰ ایموجی موجود در سرویس‌هایش را با طرح‌های جدید سه‌بعدی جایگزین خواهد کرد. گفتنی است ایموجی گیره‌کاغذ نوستالژیک مایکروسافت نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.
   
ایموجی‌های مایکروسافت در سرویس‌های ویندوز، آفیس، مایکروسافت تیمز و سایر محصولات زیرمجموعه مایکروسافت ۳۶۵ با طراحی‌های جدید سه‌بعدی جایگزین خواهند شد. ستاره این مجموعه ۱۸۰۰ تایی گیره‌کاغذ (Clippy) نوستالژیک مایکروسافت است که با ایموجی گیره‌کاغذ فعلی جایگزین می‌شود.

کلیر اندرسون، ایموجیولوژیست رسمی مایکروسافت، در گفت‌وگو با ورج می‌گوید:

سال‌های زیادی از کودکی من با استفاده از کلیپی گره خورده و برایم ایستر اگ جذابی است. همه ما فکر می‌کردیم با قرارگرفتن کلیپی در محصولات مایکروسافت، دُز زیادی از نوستالژی به کاربران تزریق خواهد شد.

طراحی سه‌بعدی را به دوبعدی ترجیح دادیم و سعی کردیم تعداد زیادی از ایموجی‌ها را به‌صورت متحرک طراحی کنیم. شاید برای بسیاری از افراد ابراز مستقیم احساسات یا شوخ‌طبعی در حالت مستقیم کار سختی باشد و اینجا است که این ایموجی‌ها به‌کمکمان می‌شتابند.
ازآنجاکه ایموجی‌ها در سال‌های اخیر به بخش بزرگی از ارتباطات آنلاین تبدیل شده‌اند و مرز محیط کار و زندگی نیز به‌علت همه‌گیری کرونا تا حد زیادی از بین رفته است، مایکروسافت ایموجی‌های جدید را با رنگ‌های اشباع و روشن طراحی کرده تا احساس خوشایندی در محیط کار به‌وجود بیاورند و طراحی‌شان هم بسیار مدرن به‌نظر برسد.

شاید بتوان جایگزینی ایموجی‌های مایکروسافت را نمونه کوچکی از جاه‌طلبی‌های جدید این شرکت در بخش طراحی به‌حساب آورد. این تغییرات با روی‌آوردن به فلسفه «طراحی باز» مشهود است و به‌کارگیری سیستم Fluent Design در تمام سرویس‌های مایکروسافت شاهدی دیگر بر این مدعا هستند. نمونه این تغییر در فلسفه طراحی را می‌توان در ویندوز ۱۱ نیز مشاهده کرد. ایموجی‌های جدید مایکروسافت در ماه‌های آتی و به‌تدریج به تمام سرویس‌های ۳۶۵ اضافه خواهند شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *