اینبار ایرپادز جان یک زن را نجات داد

پیش از این نیز در مورد نجات جان افرادی توسط اپل واچ برای شما گفته بودیم. این بار نیز در نیوجرسی، سرویس سیری توانسته است از طریق ایرپادز جان یک زن را پس از سقوط کردن نجات بدهد.

بر اساس گزارش منتشر شده در PEOPLE، سوزان پوتمن در حالی که به تنهایی در گل فروشی خود مشغول به کار بود ناگهان از ارتفاع سقوط کرد و سرش با یک تیز فلزی تیز برخورد کرد. به گفته‌ی خودش اگر در آن لحظه ایرپادز خود را نمی‌پوشید، مرگش حتمی بود.

پاتمن در این باره گفته است:

«من روی یک تاج گل نعل اسبی کار می‌کردم، و عقب رفتم تا به آن نگاه کنم و فراموش کردم یک جعبه در پشت سر من است. حتماً حواسم بود که تاج گل را نشکنم زیرا زمین خوردم و شاید ۸ فوت در هوا پرواز کردم و سرم روی این تیرهای فلزی فرود آمد.”
او می‌گوید پس از سقوط در شرایطی بین بیداری و بی‌هوشی قرار داشته، اما توانسته با استفاده از سرویس سیری بر روی ایرپادز خود با ۹۱۱ تماس بگیرد. آن هم در حالی که خون‌ریزی شدیدی از ناحیه سر خود داشته است.

تنها چیزی که به یاد دارم این است که دو پلیس به آنجا رسیدند و یکی حوله‌ای را روی سرم گرفت و به دیگری گفت که به آمبولانس بگو همین الان به آنجا برسد زیرا من خون زیادی از دست می‌دادم. راستش، اگر ۱۵ دقیقه دیگر می گذشت، مطمئن نیستم که اینجا باشم. هیچ شکی در آن نیست – اگر ایرپادزم را نداشتم، می‌مردم.

بعد از بستری شدن در بیمارستان و معاینات مشخص شد که او ضربه مغزی شده است و خون بسیار زیادی از دست داده است. شاید اگر تنها چند دقیقه دیرتر کمک برای او می‌رسید دیگر هیچ شانسی برای نجاتش وجود نداشت. در هر حال، خانم پوتمن حالا کاملا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است. همچنین او بعد از این حادثه با مدیر عامل اپل تماس گرفته تا بابت این ماجرا از او تشکر کند.

بدون شک این نحوه برقراری تماس اورژانسی یکی از بهترین ویژگی‌های موجود در گجت‌های امروزی است بنابراین بهتر است به نحوی در تمام نقاط جهان قابل استفاده باشد، چرا که در بسیاری از شرایط اورژانسی کاربران به دلایل مختلف توانایی برقراری تماس اضطراری از طریق تلفن همراه خود را ندارند. اما ساعت‌های هوشمند و هندفری‌های هوشمند می‌توانند همه جا دنبال افراد باشند و در این مورد به افراد آسیب دیده کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *