اینترنت استارلینک، نامحدود حجمی می‌شود

به نظر می‌آید استارلینک هم سیاست مصرف منصفانه را برای سرویس اینترنت ما‌هواره‌ای خود در نظر گرفته است. این شرکت با ارسال ایمیلی به مشتریان خود اعلام کرده که از ماه دسامبر (آذر) سیاست محدودیت مصرف دیتا یک ترابایت در ماه را برای کاربران خود در آمریکا و کانادا اعمال می‌کند.

این در حالی است که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از زمان راه‌اندازی محدودیت حجمی برای کاربران درنظر نگرفته بود. بر اساس آنچه به تازگی اعلام شده اسپیس ایکس از ماه دسامبر محدودیت مصرف دیتا ۱ ترابایت در ماه را برای کاربران اعمال می‌کند.

البته اگر ترافیک اینترنت کاربران بیشتر از یک ترابایت شود، اینترنت قطع نخواهد شد اما سرعت آن کاهش می‌یابد. با این اوصاف می‌توان گفت سیاست مصرف منصفانه نیز برای کاربران استارلینک اعمال خواهد شد.

به نظر می‌آید این محدودیت حجم در ساعات خاصی اعمال می‌شود. استارلینک با ارسال یک ایمیل برای کاربران خود در آمریکا و کانادا از اعمال سیاست مصرف منصفانه خبر داده است.

اعمال سیاست مصرف منصفانه در ساعات خاصی از شبانه‌روز

بر اساس اعلام استارلینک زمانی که مصرف دیتای کاربران از یک ترابایت فراتر برود، سرعت آنها در روزهای باقی‌مانده ماه محدود خواهد شد. البته اسپیس ایکس تاکید کرده که محدودیت یک ترابایت مصرف دیتا برای ساعت‌های ۱۱ شب تا ۷ صبح به وقت محلی محسوب نشده و این محدودیت تنها برای ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب در نظر گرفته شده است.

همچنین اسپیس ایکس قابلیتی را برای کاربران درنظر گرفته که توسط آن می‌توانند از طریق پنل میزان مصرف خود را مشاهده کنند. البته کاربران پس از محدود شدن سرعت اینترنت می‌توانند حجم اضافه بخرند. هزینه هر گیگابایت حجم اضافه هم معادل ۲۵ سنت در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است این محدودیت تنها برای کاربران خانگی درنظر گرفته شده که بر اساس اعلام اسپیس ایکس، کمتر از ۱۰ درصد مصرف‌کنندگان خانگی را شامل می‌شود. اعمال این محدودیت‌ها در پی با افزایش تعداد کاربران استارلینک در کشورهای مختلف صورت گرفته تا کیفیت این سرویس کاهش نیابد.

*تصویر بالای خبر تزئینی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *