اینترنت استارلینک دست کمی از اینترنت ایران ندارد!

بیش از ۱۰ نفر از متقاضیان اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس که از حدود یک سال پیش بیعانه ۱۰۰ دلاری بهره‌مندی از این سرویس را پرداخت کرده‌اند، می‌گویند با گذشت ماه‌ها نه خبری از دریافت تجهیزات اینترنت شده و نه می‌توانند پول خود را پس بگیرند. ظاهرا حتی شماره‌ای هم برای ارتباط با بخش خدمات مشتریان در وب‌سایت اسپیس ایکس وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری اینسایدر، «مورگان پیس» در ماه فوریه پارسال تصمیم گرفت برای پدر ۷۰ ساله‌اش که در مزرعه‌ای در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کند، اینترنت استارلینک بگیرد. او همان موقع در وب‌سایت اسپیس ایکس ثبت نام و دو ماه بعد بیعانه ۱۰۰ دلاری آن را پرداخت کرد. اما حالا با گذشت ۱۰ ماه از پرداخت بیعانه هیچ خبری از استارلینک نشده است.

پیس می‌گوید: «فکر می‌کنم ایلان [ماسک] آدم بسیار باهوشی است و برایش آرزوی بهترین‌ها را دارم، ولی معتقدم خدمات مشتریان استارلینک اصلا وجود خارجی ندارد.» خبرگزاری اینسایدر با بیش از ۱۰ مشتری اینترنت استارلینک صحبت کرده و همگی آن‌ها می‌گویند هیچ خبری از این شرکت نشده است. آن‌ها حتی نمی‌دانند استارلینک منطقه آن‌ها را تحت پوشش قرار داده و دیش دریافت اینترنت برایشان ارسال شده است یا خیر.

  
استارلینک حتی پول مشتریان خود را پس نمی‌دهد
«جیسون کرک‌پاتریک» از میشیگان می‌گوید در ماه مارس بیعانه ۱۰۰ دلاری استارلینک را پرداخت کرده اما در ماه دسامبر به خاطر عدم تماس از سوی اسپیس ایکس خواستار بازگشت پول خود شده است. او می‌گوید حالا وقتی به حساب کاربری اینترنتی خود در استارلینک مراجعه می‌کند، سایت به او می‌گوید مبلغ پرداختی پس داده شده، در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده است.

«اسکات الکساندر» دیگر مشتری این شرکت اظهار دارد که پس از گذشت یک سال کیت استارلینک به دستش نرسیده است. او می‌گوید اسپیس ایکس صرفا در مکاتبات ایمیلی این بهانه کلی را مطرح کرده که همه‌گیری و مشکلات زنجیره تامین مانع از ارسال کیت شده است.

«کیت بوز» که پرداختش را در تاریخ ۲۵ فوریه پارسال تکمیل کرده، می‌گوید سفارشش ابتدا از اواسط ۲۰۲۱ به اواخر ۲۰۲۱ و بعد به فصل نخست ۲۰۲۲ موکول شد. بوز مدعی است که اگر اسپیس ایکس می‌تواند موشک به فضا بفرستد، حداقل می‌تواند با یک ایمیل جدیدترین وضعیت سفارش را به او اعلام کرد.

اسپیس ایکس با وجود گذشت چند روز از درخواست این رسانه برای اظهارنظر در این مورد، هنوز پاسخی ارسال نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *