اینتل آزمایشگاهی مخفی برای به‌روز‌رسانی فناوری‌های قدیمی دارد

اینتل در کاستاریکا آزمایشگاهی مخفی و انباری مملو از سخت‌افزارهای قدیمی دارد که از آن‌ها برای اجرای تست‌های امنیتی و برطرف‌کردن باگ‌ها استفاده می‌کند.
   
اَبَرشرکت چندملیتی اینتل آزمایشگاهی مخفی در کاستاریکا با بیش از صد‌هزار کارمند دارد که برای ارائه‌ی فناوری‌های جدید، روی فناوری‌های قدیمی‌تر تست‌های امنیتی انجام می‌دهند.

به‌گزارش fudzilla و به‌نوشته‌ی وال‌استریت ژورنال، این آزمایشگاه مملو از سخت‌افزار‌های قدیمی است و دسترسی به آن تنها با تأیید مدیران ارشد امکان‌پذیر است. تمامی تجهیزات این آزمایشگاه با دوربین‌های مداربسته کنترل می‌شوند و محل قرارگیری آن نیز مشخص نیست. نمایندگان اینتل از افشای محل دقیق ساختمان این آزمایشگاه خودداری کرده‌اند.

محسن فضلیان، مدیر‌کل بخش تضمین و امنیت محصولات اینتل، درباره‌ی این آزمایشگاه مخفی گفت:

این آزمایشگاه ارزش تجاری برای اینتل به‌ارمغان می‌آورد؛ چرا‌که طبق تحقیقات ما مشتریان به خرید فناوری از تولیدکنندگانی که به‌طور فعال محصولات را آزمایش می‌کنند، تمایل بیشتری نشان می‌دهند.
این آزمایشگاه مخفی روند توسعه‌ی محصولات اینتل را تغییر داده است. فضلیان در‌این‌باره افزود:

آزمایشگاه مخفی اینتل علاوه‌بر اینکه به مهندسان کمک می‌کند تا مسائل امنیتی و کاربردی محصولات پشتیبانی‌شده را به‌طور کارآمدتری تجزیه‌و‌تحلیل کنند، تحقیقاتی فعال برای بهبود مستمر محصولات را امکان‌پذیر می‌سازد.

به‌گفته‌ی اینتل، این آزمایشگاه ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته کار می‌کند و هر نمونه‌سازی را تنها در چند دقیقه انجام می‌‌دهد. این شرکت درباره پیدایش این آزمایشگاه گفت:

هدف اصلی آزمایشگاه مخفی اینتل در شروع ایجاد مکانی متمرکز برای انبار سخت‌افزارهای قدیمی بود. این امر بعدتر به حفظ و طراحی هزاران پلتفرم و نرم‌افزار و اسناد امنیتی گسترش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *