اینستاگرام در حال تست امکان مشاهده مستقیم استوری‌های کاربران در فیسبوک است

فارنت/ اینستاگرام به‌تازگی آرمایش قابلیتی را آغاز کرده است که امکان مشاهده استوری کاربران در فیس بوک را فراهم خواهد کرد. البته فیس بوک می‌گوشد که حریم خصوصی شما هم‌چنان حفظ می‌شود.

برخی از کاربران فیس بوک اخیرا متوجه شده‌اند که امکان مشاهده استوری ایسنتاگرام در فیس بوک برای آنها به طور مستقیم فراهم شده است. مدت‌هاست که فیسبوک به کاربرانش این امکان را می‌دهد که استوری‌های خود را از اینستاگرام به فیس بوک و بالعکس منتقل کنند و حتی آن‌ها را به انجام این کار تشویق می‌کرد.

هدف فیس بوک از این کار ایجاد یکپارچگی بیشتر بین پلتفرم‌های مختلفش است. حالا فیس بوک یک آزمایش جدید را آغاز کرده است که امکان انتقال استوری اینستاگرام به فیس بوک را به صورت خودکار فراهم می‌کند.

برای تشخیص استوری‌های فیسبوک از اینستاگرام می‌توانید به حلقه‌های رنگی اطراف آن نگاه کنید. استوری‌های فیس بوک یک حلقه آبی رنگ دارند اما استوری‌های اینستاگرام یک حلقه با طیف رنگی نارنجی/صورتی دارد.

تنها فالورهای شما امکان مشاهده استوری اینستاگرام شما در فیس بوک را دارند

فیس بوک این اطمینان را می‌دهد که افرادی که می‌توانند استوری‌های اینستاگرام شما را در فیسبوک ببینند به هیچ وجه تغییر نمی‌کنند. به این ترتیب تنها فالورهای شما در اینستاگرام که حساب کاربری خود را به فیس بوک متصل کرده‌اند و هم‌چنین کسانی که از قبل می‌توانستند استوری‌های شما را مشاهده کنند قادر به دیدن این استوری‌های منتقل شده از اینستاگرام هستند

هم چنین کاربران فیس بوک که حساب اینستاگرام شما را فالو نمی‌کنند، نمی‌توانند استوری‌های اینستاگرام شما را در فیس بوک مشاهده کنند.

Matt Navarra سخنگوی فیسبوک نیز اعلام کرده است که این آزمایش محدود است و کاملا به تنظیمات حریم خصوصی شما پای‌بند است. هم‌چنین کاربران اینستاگرام می‌توانند از انتشار خودکار استوری های اینستاگرام در فیس بوک جلوگیری کنند.

امکان مشاهده استوری اینستاگرام در فیس بوک تنها یکی از اقدامات فیس بوک جهت نزدیک‌تر کردن پلتفرم‌های مختلف این غول شبکه‌های اجتماعی است، که در تلاش است رابط کاربری و طراحی کلاسیک خود را کنار بگذارد.

چندی پیش نیز این شرکت، فیس بوک مسنجر و اینستاگرام چت را با یکدیگر ادغام کرد؛ گفته می‌شود به‌زودی واتساپ نیز به این لیست افزوده خواهد شد.

انتظار می‌رود فیس بوک پس از اجرای موفقیت آمیز انتقال خودکار و مشاهده استوری اینستاگرام در فیس بوک آن را به صورت عمومی برای همه کاربران منتشر کند.  هرچند این مرحله ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *