اینستاگرام در حال تست حالت جدیدی برای استوری

در فوریه ۲۰۲۱ اینستاگرام تایید کرد در حال ساخت یک نمونه اولیه برای تست استوری عمودی اینستاگرام است، این حالت چیزی شبیه به تیک‌تاک است. حالا این شبکه اجتماعی بالاخره دارد این طرح را با گروهی کوچک از کاربران آزمایش می‌کند.

در این توییت مشاور رسانه‌های اجتماعی، مت ناوارا به این مطلب اشاره می‌کند. بعضی از کاربران اینستاگرام که ساکن ترکیه هستند نیز خبر دادند که آپدیت جدیدی با بهره‌بردن از این قابلیت جدید دریافت کرده‌اند. در حالی که هنوز هم می‌توان استوری‌ها را با لمس کردن بالای صفحه‌نمایش مشاهده کرد، امام پرش و حرکت میان استوری‌ها عمودی شده است.

روزنامه‌نگار فناوری دیگری در کشور برزیل نیز این آپدیت را دریافت کرده و به نظر می‌رسد این آپدیت برای تست استوری عمودی اینستاگرام قرار است در کشور‌های بیشتری عرضه شود. این تغییرات احتمالا تلاشی از طرف اینستاگرام برای رقابت با تیک‌تاک است. اینستاگرام بیشتر بر روی استوری‌ها با قابلیت‌های ویدیویی کار می‌کند تا استوری‌های غیر ویدیویی که شامل عکس یا متن می‌شوند.

در ماه دسامبر گذشته، اینستاگرام در حال آزمایش حداکثر محدودیت زمانی ویدیو‌های استوری بود و آن‌را از ۱۵ ثانیه به یک دقیقه افزایش داد. کاربران می‌توانند ویدیو‌های یک دقیقه‌ای را در استوری پست کنند اما به چهار استوری ۱۵ ثانیه‌ای تبدیل می‌شود. اینستاگرام همچنین در حال آزمایش راه‌های جدیدی برای مرتب سازی feed کاربری و پروفایل است، مشخص نیست که این ویژگی‌ها چه زمانی ارائه خواهند شد.

طبق اعلام گوگل سهام فیس‌بوک (متا) در شش ماه گذشته ۶.۰۸ درصد افت کرده است، متا کمپانی صاحب اینستاگرام، مشکلات زیادی را در سال‌های اخیر و تقریبا از زمان انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا تاکنون تجربه کرده است. خبرچین متا نیز که چندی پیش در کنگره آمریکا شهادت داد برملا کرد که این کمپانی سلامت روان نوجوان را خیلی جدی نگرفته است و به باور این خبرچین، اشکالاتی در الگوریتم آن‌ها در این خصوص وجود دارد. اخیرا نیز خبری مبنی بر شکایت گروهی از افراد علیه متا در بریتانیا منتشر شد. قربانیان ادعا می‌کنند متا داده‌های شخصی ۴۴ میلیون کاربر در بریتانیا را مورد سوءاستفاده قرار داده و از آن برای درآمدزایی استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *