بازی Crimson Desert یک عنوان جدید MMORPG نخواهد بود

پاورتل/ بازی Crimson Desert بالاخره معرفی شد و تریلرهایی نیز از این بازی به بیرون انتشار یافت که نشان می‌داد که قرار است تا با یک بازی خوب طرف باشیم. حال استودیوی توسعه دهنده‌ی این بازی، پیرل ابیس (Pearl Abyss)، به صورت رسمی اعلام و تاکید نمود که این عنوان قرار نیست تا صرفا یک بازی جدید MMORPG باشد.

طی سال گذشته شاهد معرفی کاملا ناگهانی و از پیش تعیین نشده‌ی عنوان Crimson Desert بودیم. این بازی با یک تریلر جذاب و به شدت هیجان انگیز از آنچه که به نظر می‌رسید گیم‌پلی واقعی بازی باشد و تنها یک سری صحنه‌های سینماتیک از درون بازی نبود، معرفی شد و در ادامه‌ی آن شاهد این بودیم که از بازه‌ی تاریخ عرضه‌ی این عنوان، در حدود اواخر سال جاری میلادی، نیز رونمایی شد.

با این همه، هنوز به طور کلی، جزئیات منتشر شده از این بازی بسیار کم هستند و چیز زیادی از آن نمی‌دانیم. اندکی پس از معرفی رسمی این بازی و انتشار تریلر‌های منتشر شده از آن، دو ویدیوی تفسیر دهنده در مورد این بازی و خصوصیات آن از طرف سازندگان منتشر شد، اما با این حال هنوز هم سوال‌های بسیار زیادی در مورد این بازی وجود دارد. به ویژه در مورد بخش آنلاین و چند نفره‌ی این بازی چیزهای مبهم بسیاری هستند که نیاز به شفاف سازی دارند.

استودیوی پیرل ابیس همچنین مسئول توسعه و پشتیبانی از بازی Black Desert، که یک عنوان MMORPG است، نیز می‌باشد و به همین دلیل برخی فکر کرده‌اند که آیا قرار است تا این عنوان نیز یک نوع جانشین برای Black Desert باشد یا خیر؟ خب اینطور که به نظر می‌رسد استودیوی سازنده به این پرسش، پاسخی صریح داده است. بر طبق سخنان توسعه دهندگان قرار نیست تا این بازی نیز همانند عنوان Black Desert باشد و احتمالا تغییراتی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

رسانه‌ی د گیمر (The gamer) با مدیر عامل استودیوی پیرل ابیس در آمریکا، آقای جیونگی جن (Jeonghee Jin)، در این مورد مصاحبه کرد و وی صریحا جواب داد که نه، این بازی قرار نیست تا یک عنوان MMORPG جدید باشد و از ابتدای آغاز روند توسعه نیز اینچنین بوده است. وی از ارائه‌ی توضیحات بیشتر در زمینه‌ی تغییرات این بازی نسبت به عنوان Black Desert و المان‌های آنلاین متفاوت این دو، سر باز زد و گفت که اطلاعات بیشتر در این مورد منتشر خواهد شد اما فعلا تا همین حد می‌توانم اطمینان بدهم که این دو بازی هیچ ارتباطی به همدیگر نخواهند داشت. وی در ادامه‌ی سخنانش قول داد که روند توسعه‌ی عنوان Crimson Desert به هیچ وجه بر روند توسعه‌ی بازی Black Desert اثری نخواهد گذاشت و قرار نیست تا در هیچ کدام از این دو بازی شاهد ضعفی باشیم.

«دو بازی Black Desert و Crimson Desert کاملا دو پروژه‌ی جداگانه هستند. روند توسعه و معرفی عنوان Crimson Desert تأثیر کمی در توسعه‌ی Black Desert داشته است، اما به هیچ عنوان به روند توسعه‌ی هیچ کدام از این دو اثر، آسیبی وارد نشده است. توسعه دهندگان Black Desert همچنان به ارائه‌ی محتوا و به روزرسانی‌های جدید برای این بازی به همان روند قدیمی ادامه خواهند داد و به شدت نیز در تلاشند تا رضایت بازی‌بازان را در همه‌ی زمینه‌ها جلب نمایند. همچنین لازم به ذکر است که چون ما Crimson Desert را به عنوان یک بازی MMORPG تعریف نکرده‌ایم، بر خلاف بازی Black Desert که اینگونه است، بنابراین معیارها و اهداف مختلفی را برای این دو عنوان در نظر داریم.»

اعلام شده است که بازی Crimson Desert در بازه‌ی زمانی زمستان سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر خواهد شد. البته هنوز به صورت رسمی هیچ پلتفرم خاصی برای این عنوان معرفی نشده است، اما بر طبق حدسیات و شایعات مختلف می‌توان گفت که به احتمال بسیار زیاد این بازی برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل نهمی عرضه خواهد شد.

نظر شما همراهان همیشگی ما در مورد این بازی چیست؟ به نظرتان چگونه عنوانی خواهد بود و آیا می‌تواند موفق ظاهر شود یا خیر؟ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *