بازی Devil May Cry 5 به سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس برمی‌گردد؟

پاورتل/ همانطور که همه می‌دانیم، عنوان پرطرفدار و محبوب Devil May Cry 5 سال گذشته از سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) حذف شد. با این حال شواهد جدید نشان می‌دهند که ممکن است به زودی به این سرویس بازگردد.

سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس با ارائه‌ی دسترسی کامل به ده‌ها بازی با پرداخت اشتراک ماهیانه‌ی نسبتاً کم، توانسته است تا توجه بسیاری از بازی‌بازان را به خود جلب کرده و همچنین به یکی از بهترین سرویس‌های ارائه دهنده‌ی بازی، به عقیده‌ی برخی از بازی‌بازان بهترین سرویس منصفانه‌ی بازی، تبدیل گردد.

با این همه، ایکس‌باکس گیم پس نیز نکات منفی دارد. یکی از بزرگترین نکات منفی این سرویس، حذف برخی از بازی‌های پر طرفدار از روی آن و اضافه شدن بازی‌های دیگر می‌باشد. در نتیجه بسیاری از بازی‌بازان مجبور شده‌اند تا از برخی از بازی‌های محبوب و مورد علاقه‌ی خود جدا شوند و عناوین دیگری را تجربه نمایند.

یکی از عناوین محبوب و پرطرفداری که از ایکس‌باکس گیم‌پس جدا شد، بازی Devil May Cry 5 بود که با جداشدنش از این سرویس باعث ناراحتی تعداد زیادی از بازی‌بازان شد. حال به نظر می‌رسد که این عنوان قرار است تا دوباره به این سرویس باز گردد.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از بازی‌های بسیار پر طرفدار این سرویس را ترک کرده‌اند، بازی‌بازان ایکس‌باکس در اوایل این ماه، وقتی که مایکروسافت (Microsoft) طی انتشار پیامی اعلام کرد که یک بازی محبوب را به سرویس گیم‌پس باز می‌گرداند ، شروع به زدن حدس و گمان‌های بسیاری نمودند. با این حال، هویت این بازی تا الان به عنوان یک معما باقی مانده است و کاربران ایکس‌باکس طی دو هفته‌ی اخیر حدس‌های خود را در این رابطه که دوست دارند چه بازی به گیم‌پس بازگردد، در شبکه‌های مجازی به اشتراک می‌گذارند.

در مورد اینکه چرا ممکن است این عنوان Devil May Cry 5 باشد نیز اطلاعاتی ارائه شده است. طی ماه آگوست گذشته، این بازی از ایکس‌باکس گیم‌پس حذف شد. حال شواهدی مبنی بر این که عنوان محبوب هک اند اسلش، که ساخته‌ی دست توسعه دهندگان کپکام (Capcom) می‌باشد، اخیراً در لیست مربوط به عناوین این سرویس ظاهر شده، به دست آمده است. به طور دقیق‌تر، کاربر ReForce در  توییتر (Twitter) تصویری را به اشتراک گذاشت که بازی Devil May Cry 5 را به عنوان یکی از بازی‌های لیست سرویس استریم xCloud برای کاربران مکزیک نشان می‌دهد.

کاربر ReForce در وبسایت رددیت (Reddit)، تأکید کرد که آن‌ها مطمئن هستند که این عکس مدرکی است که به راحتی اثبات می‌کند که بازی Devil May Cry 5 به زودی به ایکس‌باکس گیم‌پس باز می‌گردد. دلیل آن‌ها این است که دقیقا اتفاق مشابهی با بازی اکشن-نقش آفرینی Code Vein، ساخته‌ی استودیو باندای نامکو (Bandai Namco)، رخ داده است. به این معنا که بازی Code Vein نیز چند هفته قبل از اینکه به صورت رسمی به ایکس‌باکس گیم‌پس بیاید، در لیست عناوین سرویس ایکس‌کلاود ذکر شده بود.

حال اگر این فرض کاربر ReForce را درست در نظر بگیریم و در واقع بپذیریم که بازی Devil May Cry 5 برای بار دوم به این سرویس افزوده می‌شود، پس می‌توان گفت که کاربران این سرویس به زودی، احتمالا تا پایان این ماه میلادی یا اواسط ماه میلادی آینده، شاهد بازگشت دوباره‌ی این عنوان به گیم‌پس خواهند بود و می‌توانند تا دوباره از این بازی لذت ببرند.

البته نمی‌توان گفت که به طور قطعی Devil May Cry 5 به گیم‌پس باز خواهد گشت چرا که آثار بسیاری مانند Fallout 4 وجود دارند که می‌توانند به جای این بازی اضافه شوند. با این عکس تنها می‌توان مطمئن بود که این عنوان شانس بسیار بالایی برای بازگشتن به گیم‌پس دارد. به ویژه از این نظر که دقیقا همزمان با عرضه‌ی رسمی ایکس‌باکس، نسخه‌ی Devil May Cry 5: Special Edition معرفی شد و جزئیاتی نسل نهمی از این بازی را به نمایش گذاشت. با این حال باز نمی‌توان که با قطعیت تمام از بازگشتن Devil May Cry 5 حرف زد.

بر اساس عکسی که به اشتراک گذاشته شده، به نظر نمی‌رسد که نسخه‌ی اصلی بازی قرار باشد تا بر روی گیم‌پس عرضه شود. هر چند با محبوبیت بسیار بالای که این فرنچایز دارد، حتی نسخه‌ی اصلی آن هم طرفداران بسیاری دارد و می‌تواند که یک عنوان بسیار خوب برای بازگست به گیم‌پس باشد و هوادارن بسیاری را راضی کند.

Devil May Cry 5 هم اکنون بر روی رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری اکس و سری اس در دسترس بازی‌بازان قرار دارد.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظرتان بازی Devil May Cry 5 به گیم‌پس باز می‌گردد؟ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *