بازی/ Frostpunk؛ هنر بقا در سرزمین‌های یخ‌زده

یکی از غیره‌منتظره‌ترین اتفاقات ممکنی که می‌توانست برای موبایل گیمرها رخ دهد، انتشار یکی از موفق‌ترین بازی‌های استراتژیک برای موبایل بود. عنوانی که نه‌تنها شاید انقلابی در صنعت بازی‌های استراتژیک باشد، بلکه حتی می‌توان از آن به عنوان شاهکار چندسال اخیر یاد کرد. روی صحبت‌مان با بازی دوست داشتنی Frostpunk است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. یک بازی استراتژیک – نقش آفرینی که توسط تیم لهستانی ۱۱ Bit Studios ساخته شده بود. تیمی که پیش‌تر سابقه ساخت بازی This War of Mine را داشتند و خیلی خوب می‌دانستند که چگونه باید یک شاهکار را خلق کنند.

Frostpunk یک بازی همه‌چیز تمام بود و نه‌تنها گیمرها از تجربه این بازی کاملا راضی بودند، بلکه منتقدان نیز نمره خوبی به Frostpunk دادند. بطوری که این بازی موفق شد تا با امتیاز متای ۸۷؛ تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک آن دوره شود. این بازی در ابتدا صرفا برای پی‌سی و در سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد. منتهی چیزی که ابدا کسی انتظارش را نداشت، عرضه این بازی برای موبایل بود که ظاهرا استودیوی سازنده این بازی تصمیم گرفته تا این بازی را برای موبایل نیز عرضه کند.

بازی موبایلی Frostpunk یک بازی نقش آفرینی – استراتژیک با المان‌های سبک بقاست. نسخه موبایلی این بازی توسط استودیوی NetEase و استودیوی Com2uS درحال توسعه است و آن‌ها سعی کرده‌اند تا نمایشی عالی داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید که این بازی درحال حاضر صرفا به صورت Early Access دردسترس گیمرهاست و شما باید خودتان را برای دیدن باگ‌ها و لگ‌های مختلفی آماده کنید. اما در هر صورت، نسخه موبایلی بازی Frostpunk چیزیست که نباید آن را دست کم گرفت.

همچنین داستان این بازی به سال ۱۸۸۶ باز می‌گردد. جایی‌که ظاهرا تاریخ به نوع دیگری نوشته شده و اتفاقات آن سال متفاوت از اتفاقات دنیای ماست! جایی‌که فوران کوه آتشفشانی Krakatoa و سرمایش زمین و عوامل دیگر سبب بروز یک زمستان سخت و طاقت‌فرسا شده‌اند. یخبندان همه‌جا را فرا گرفته و میلیون‌ها انسان بی‌گناه کشته شده‌اند. منتهی در پاسخ به چنین رخدادی، دولت بریتانیا و آمریکا اقدام به ساخت چندین ژنراتور غول‌پیکر در سرزمین‌های یخ زده گرفته‌اند. ژنراتورهایی که با استفاده از زغال سنگ، گرمای مورد نیاز بازمانده‌ها را تامین می‌کنند و حال شما باید رهبری یکی از گروه‌های بازماندگان را برعهده بگیرید.
 
برای اجرای بازی موبایلی Frostpunk شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارید
 
همچنین گیم‌پلی این بازی بهترین قسمت و اصلی‌ترین دلیلی است که شما را وسوسه به تجربه بازی استراتژیک موبایلی Frostpunk می‌کند. این بازی موبایلی جذاب خوشبختانه به سبب مکانیزم‌های خلاقانه‌ای که دارد، می‌تواند گیمرها را به آن‌چیزی که می‌خواهند برساند. درست مانند بازی This War of Mine؛ در دنیای این بازی موبایلی نیز شما باید تصمیماتی بگیرید که بر آینده و سرنوشت افراد بازمانده‌ گروه‌تان تاثیرگذار هستند. تصمیماتی که گاه باید در آن خلاقیات و موضوعات احساسی را نیز در نظر بگیرید و کاری را کنید که شاید اصلا خوب بنظر نرسند.

Frostpunk یک بازی شبیه‌ساز نیز محسوب می‌شود. در دنیای این بازی شما باید سرزمین خودتان را بسازید و آن را ارتقا دهید. مسئولیت تمامی افراد برعهده شماست. اگر رفاه مردم‌تان را در نظر نگیرید، آن‌ها شورش می‌کنند و از طرفی اگر بیش از حد از آن‌ها کار بکشید، ممکن است که مردم دست به قیام بزنند و از کار کردن دست بکشند. در هر صورت، شما باید در تک تک تصمیماتی که در دنیای بازی موبایلی Frostpunk می‌گیرید، مردم را نیز در نظر داشته باشید.

در نهایت باید اعتراف کرد که اگر به دنبال تجربه یک بازی شاهکار روی موبایل هستید، باید نیم‌نگاهی به بازی Frostpunk داشته باشید. این بازی برخلاف بسیاری از عناوین موبایلی سعی دارد تا نمایشی عالی از دنیای یک بازی ویدئویی را به تصویر بکشد. مکانیزم‌های خوب و از طرفی گیم‌پلی خلاقانه این بازی نیز؛ جزو دیگر دلایلی‌اند که از بازی موبایلی Frostpunk یک شاهکار فراموش‌نشدنی روی پلتفرم موبایل را ساخته‌اند که هرکسی باید به سراغش برود.
 
گرافیک و گیم‌پلی بازی بسیار زیباست. اگرچه این بازی موبایلی در تلاش است تا ورژن بهینه نسخه پی‌سی باشد، اما با این‌حال تیم سازنده این بازی به خوبی توانسته‌اند تا این نسخه از Frostpunk را برای پلتفرم موبایل پورت کنند. عملکرد این بازی بخش موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی نیز خوب است و همه‌چیز دست به دست هم داده تا بازی موبایلی Frostpunk یک تجربه دوست داشتنی برای موبایل گیمرها باشد و باید به سراغش بروید.

توی قسمت نظرات برامون بنویسید این عنوان براتون جالب بوده یا نه؟ قبلا هم بازیش کردید یا می‌خواید الان خودتون رو به چالش بکشید و یک بازی تازه رو امتحان کنید.

نسخه اندروید مورد نیاز: ۶.۰ و بالاتر
حجم: ۱۳۰۰ مگابایت

لینک دانلود برای اندروید و آی او اس

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *