بایدن: فیسبوک با ارائه اطلاعات غلط درباره واکسن کرونا مردم را به کشتن می‌دهد

پاورتل/ «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالت متحده در اظهار نظر جدید خود گفته فیسبوک و سایر پلتفرم‌های اجتماعی با انتشار «اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا» مردم را به کشتن می‌دهند.

نظرات بایدن در پاسخ به خبرنگاری ارائه شد که «پیام رئیس جمهور به پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک در مورد ارائه اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا» را درخواست کرده بود. بایدن پاسخ داد:

«آن‌ها مردم را به کشتن می‌دهند. منظورم این است که همه‌گیری ما تنها در بین افراد واکسینه نشده در جریان است و پلتفرم‌های اجتماعی در حال کشتن مردم هستند.»

به تازگی دکتر «ویوک مورتی»، جراح کل ایالات متحده آمریکا نیز هشدار داده که ارائه اطلاعات نادرست یک «تهدید فوری» محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد افراد بیشتری به فیسبوک و سایر پلتفرم‌ها فشار می‌آورند تا برای مقابله با اطلاعات غلط برنامه‌ای در نظر داشته باشد. همچنین در بین تمام پلتفرم‌ها، فیسبوک به دلیل سابقه نامناسب خود در مقابله با اطلاعات نادرست واکسن کرونا مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

علاوه بر این، گزارشی که به طور گسترده از سوی «مرکز مقابله با نفرت دیجیتال» ارائه شده است، نشان می‌دهد که بسیاری از اطلاعات نادرستی که درباره واکسن کرونا به صورت آنلاین منتشر می‌شود، می‌تواند فقط با ۱۲ فرد ارتباط داشته باشد که بسیاری از آن‌ها با وجود تلاش‌های این شرکت برای سرکوب اطلاعات غلط طی ماه‌های اخیر، همچنان به فعالیت خود در فیسبوک ادامه می‌دهند.

سخنگوی فیسبوک با انتشار یک بیانیه، به این گزارش پاسخ داده است:

«ما با اتهام‌هایی که توسط واقعیت تایید نمی‌شوند،  منحرف نخواهیم شد. واقعیت این است که بیش از ۲ میلیارد نفر درباره ویروس کرونا و واکسن‌ها اطلاعات معتبر از فیسبوک بدست آورده‌اند. همچنین بیش از ۳.۳ میلیون آمریکایی از «ابزار واکسن یاب» استفاده کرده‌اند تا نحوه و مکان تزریق واکسن خود را متوجه شوند. بنابراین واقعیت‌ها نشان می‌دهد که فیسبوک به نجات جان افراد کمک می‌کند.»
باید منتظر ماند و دید دولت جو بایدن با فیسبوک مقابله می‌کند یا تنها شاهد اظهارنظرهای پراکنده میان رئیس جمهور و این شبکه اجتماعی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *