بررسی اپل واچ سری ۹؛ بهترین ساعت هوشمند؟

اپل واچ سری ۹ ساعت هوشمند ارزان‌قیمتی نیست ولی طبیعتا طرفداران خاص خود را دارد. در پاورتل و در این ویدیو از زوایای مختلف این ساعت هوشمند را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا نسبت به نسل‌های قبلی یک ارتقای قابل توجه محسوب می‌شود یا نه.

 

طراحی اپل واچ سری ۹
در مورد طراحی همانطور که انتظار داشتیم، شاهد تغییر خاصی نیستیم و بار دیگر همان فرم همیشگی ساعت‌های اپل واچ مورد استفاده قرار گرفته است. اما طبیعتا هیچ شرکتی دوست ندارد فرمول برنده‌ی خود را تغییر دهد و سال‌هاست همین روند برای شرکت اپل سود هنگفتی به همراه می‌آورد و احتمالا تا سال‌های سال قرار نیست از نظر ظاهری این ساعت‌ها، با تغییر گسترده‌ای روبرو شویم. در این میان کاربرانی که دنبال تغییر ظاهر این ساعت هستند، می‌توانند به سراغ بندهای متنوعی بروند تا با این کار، طراحی ساعت مطابق با سلیقه‌ی آن‌ها تغییر داده شود.

 

روش‌های جدید برای کنترل اپل واچ


از جمله تغییرات نرم‌افزاری، می‌توانیم به چرخاندن Digital Crown برای دسترسی به ویجت‌های مختلف اشاره کنیم. با دو بار فشار دادن همین دکمه، قادر به مشاهده‌ی اپلیکیشن‌هایی هستید که اخیرا از آن‌ها استفاده کرده‌اید.

 

عملکرد و نمایشگر اپل واچ سری ۹

یکی از مهم‌ترین تغییرات نمایشگر اپل واچ سری ۹، رسیدن حداکثر روشنایی به ۲۰۰۰ نیت است. بنابراین با وجود اینکه قبلا هم اپل واچ‌ها در این زمینه عملکرد خیلی خوبی داشتند، اما در هر صورت بهبود روشنایی نمایشگر از جمله ویژگی‌هایی است که استفاده از آن را در محیط‌های روشن لذت‌بخش‌تر می‌کند. در ضمن با وجود این تغییر، چیپست جدید بهینه‌تر است و در نتیجه مصرف باتری افزایش پیدا نکرده است.

چیپ استفاده شده در این ساعت S9 نام دارد که بر اساس ادعای اپل، می‌تواند تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه کند. مهم‌ترین قابلیت مربوط به این چیپ جدید که بسیار به چشم می‌آید، بهبود امکانات مربوط به دستیار صوتی سیری است. به طور مشخصی دیگر لازم نیست برای هر فرمان صوتی به اینترنت وصل باشید و پردازش‌های تبدیل صدا به متن در خود ساعت انجام می‌شود.

 

باتری
عمر باتری مانند دیگر اپل واچ‌ها هست و این یعنی در صورت استفاده سنگین، تقریبا یک روز کامل دوام می‌آورد و استفاده سبک هم به شما اجازه می‌دهد تقریبا دو روز از باتری ساعت بهره ببرید.

 

قابلیت Double Tap
یکی از قابلیت‌های جدید اپل واچ سری ۹، مشخصه‌ی موسوم به Double Tap است که اپل آن را با ارائه‌ی یک آپدیت نرم‌افزاری، برای کاربران ارائه کرده. به غیر از انگشت شست و اشاره، می‌توانید از انگشت شست و سایر انگشت‌ها هم بهره ببرید. در برخی اپلیکیشن‌ها که گزینه‌های مختلفی وجود دارد، انجام این کار نتیجه‌ای ندارد و باید ببینید که در کدام اپلیکیشن دوست دارید از این مشخصه بهره ببرید.

در مورد سرعت دقیق این مشخصه، همانطور که در ویدیو می‌توانید ببینید یک تاخیر بسیار جزئی دیده می‌شود و در کل به نظر می‌رسد برای بخشی از کاربران، یک قابلیت کاربردی است.

 

قیمت اپل واچ سری ۹
این ساعت در حال حاضر (آبان ۱۴۰۲) حدود ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد و بنابراین با یک ساعت هوشمند بسیار گران‌قیمت روبرو هستیم. در همین محدوده‌ی قیمتی ساعت‌های برندی مانند فسیل هم فروخته می‌شود ولی طبیعتا بسیاری از کاربران زمانی که می‌خواهند سراغ یک ساعت هوشمند گران‌قیمت بروند، از بین مدل‌های اپل واچ دست به انتخاب می‌زنند.

 

سخن پایانی
در کل همانطور که می‌بینید، این ساعت با تغییرات گسترده‌ای روبرو نشده ولی در این میان اگر تا حد زیادی از دستیار صوتی سیری استفاده می‌کنید، اپل واچ سری ۹ می‌تواند بهترین گزینه در بین اپل واچ‌ها برای شما باشد. اما از سوی دیگر، برای بسیاری از کاربران، خرید اپل واچ SE همچنان منطقی‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *