بروزرسانی مکرر مرورگر Edge مایکروسافت همانند گوگل کروم

سخت افزار/ حتما تا به حال با مرورگر جدید مایکروسافت یعنی Edge کار کرده‌اید و از ویژگی‌های جدید و بروز آن شگفت زده شده‌اید. این مرورگر در هر بروزرسانی جدید، ویژگی کاربردی جدید به آن اضافه می‌کند (گویی که مایکروسافت یادش رفته مرورگرهای ضعیف می‌ساخته!). حال شرکت مایکروسافت در اواخر امسال برای ساخت نسخه‌های پایدار از مرورگر Edge تصمیم به ارائه نسخه جدید در هر چهار هفته روی خواهد آورد. طبق برنامه‌های مایکروسافت، این مرورگر با نسخه Edge 94 (که احتمالا باید در ماه سپتامبر عرضه شود) به رقیب قدیمی خود یعنی گوگل کروم برسد. برای جزئیات بیشتر بروزرسانی مکرر مرورگر Edge مایکروسافت با ما همراه باشید.

در اوایل ماه جاری، شرکت گوگل اعلام کرد که مرورگر کروم به عنوان بخشی از تلاش این شرکت برای انتشار سریع‌تر ویژگی‌های جدید این مرورگر، با نسخه Chrome 94 وارد دوره جدیدی خواهد شد (این دوره باید در سه ماهه سوم کاهش یابد). در حال حاضر، ساختارهای پایدار کروم هر شش هفته (یا تقریبا همین حدود) بروزرسانی می‌شوند. مرورگر‌های Chrome و Edge هر دو مبتنی بر Chromium هستند، بنابراین منطقی است که مایکروسافت نیز برنامه یکسانی برای ارائه نسخه‌های جدید مرورگر خود اتخاذ کند.

شرکت مایکروسافت خاطرنشان کرد که چرخه چهار هفته‌ای آن ممکن است برای همه کاربران این شرکت ایده آل نباشد. مشتریان سازمانی یک گزینه Extended Stable دارند که از طریق آن مایکروسافت هر هشت هفته بروزرسانی‌های اصلی مرورگر Edge را ارائه می‌دهد. همچنین به صورت هفتگی به افرادی که آن گزینه را پاورتل می‌کنند، بروزرسانی‌های امنیتی را ارائه می‌دهد. شرکت گوگل نیز گزینه مشابهی (به نام Extended Stable) را به مشتریان سازمانی خود ارائه می‌دهد.

تغییر برنامه آینده مرورگر Edge، آن را با مرورگرهای کروم و فایرفاکس مطابقت می‌دهد. در راستای همین تصمیم، این مرورگر چرخه انتشار چهار هفته‌ای خود را در اوایل سال ۲۰۲۰ ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *