بنویسید هواوی، بخوانید اپل؛ الگوبرداری چینی‌ها تمامی ندارد!

از طراحی ظاهری دستگاه‌هایی مثل میت بوک تا کنفرانس‌های مطبوعاتی و حالا وب‌سایت رسمی محصولات. هواوی همچنان به الگوبرداری از ایده‌های اپل ادامه می‌دهد.
 
هواوی بازیگری باسابقه در صنعت موبایل و تبلت و تجهیزات مخابراتی است. این شرکت چینی که اکنون به‌شدت توسط آمریکا تحریم شده، همچنان به تولید محصول ادامه می‌دهد. با وجود تمام نوآوری‌ها، هواوی همواره به الگوبرداری از اپل متهم شده است.

بررسی‌های پاورتل نشان می‌دهد الگوبرداری هواوی از اپل نه‌تنها به کنفرانس‌های مطبوعاتی بلکه حتی به وب‌سایت رسمی شرکت هم سرایت کرده است.

هواوی در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۲ مدل جدید لپ تاپ های سری میت بوک ایکس را به نمایش گذاشت. لپ تاپ‌های سری میت بوک که حتی نامشان را از مک بوک‌ها برگرفته‌اند، از لحاظ ظاهری نیز شباهت‌های فروانی به لپ تاپ‌های اپل دارند. هواوی در تقریباً تمام لپ تاپ‌هایش به فرمول موفق اپل پایبند ماند تا محصولی باکیفیت بسازد.

پس از رونمایی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۲، صفحه‌ی رسمی این محصول در وب‌سایت هواوی طراحی شد. پس از مراجعه به این وب‌سایت،‌ در نگاه اول باور نمی‌کردیم که وارد سایت هواوی شده باشیم. طراحی صفحه‌ی میت بوک ایکس پرو به طرز اعجاب‌انگیزی مشابه صفحاتی است که اپل برای محصولاتی مثل آیفون طراحی می‌کند.

شباهت وب‌سایت هواوی به اپل، صرفاً محدود به لپ تاپ میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۲ نیست. حتی در صفحه‌ی رابط کاربری EMUI 12 هم شباهت‌های فروانی دیده می‌شود. این گفته برای صفحه‌ی رسمی بسیاری دیگر از محصولات هواوی صدق می‌کند.

هواوی مدتی پیش رویدادی آنلاین برای محصولاتش برگزار کرد که شباهت‌های عجیبی به WWDC اپل داشت و باعث انتقاد کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد.
   
از قرار معلوم مسیری که اپل در پیش گرفته، برای هواوی بسیار جذاب است.

الگوبرداری چینی‌ها از اپل به روش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شروع شد و اکنون حتی کنفرانس‌ها و وب‌سایت رسمی هواوی نیز مشابه اپل است.

شما چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *