به روزرسانی جدید ایکس‌باکس مارس ۲۰۲۱ منتشر می‌شود

پاورتل/ به روزرسانی بعدی و جدید ایکس‌باکس، که در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی منتشر می‌شود، شامل ویژگی‌های بسیاری برای روان‌تر شدن کار با این دستگاه و اپلیکیشن آن از قبیل بهبود ارتباط با هدست جدید ایکس‌باکس، می‌باشد.

در طی چند ماه گذشته، ایکس‌باکس موارد زیادی از آینده‌ی خود و روند رو به رشد این کنسول منتشر کرده است. هنوز زمان زیادی از انتشار کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس نگذشته و این اتفاق هنوز در ذهن همه تازه و جدید است. علاوه بر این تقاضای کاربران برای خریداری این کنسول‌ها نیز همچنان بسیار بالاست و کمبود دستگاه به شدت در بازارها احساس می‌شود. حقیقتا جای تعجب دارد که چگونه ایکس‌باکس توانسته است تا هم از نظر تقاضای مصرف کننده و هم از نظر تولید محتوا همگام سازی کند و به تعادل خوبی در این زمینه دست یابد. با این همه حالا به صورت رسمی اعلام شده است که اواخر ماه مارس ۲۰۲۱ یک به روزرسانی محتوایی جدید برای اپلیکیشن و سیستم عامل‌های ایکس‌باکس منتشر خواهد شد که قرار است تا کیفیت دسترسی کاربران را به طرز قابل توجهی بهبود دهد.

با این که کنسول ایکس‌باکس سری ایکس از زمان عرضه‌ی این دستگاه طی سال گذشته تا الان موفق به کسب محبوبیت بسیاری شده است، اما این بدان معنی نیست که نباید انتظار داشت تا این دستگاه کاملا درست و بدون خطاهای جزئی عمل کند. درست است که این کنسول از نظر فنی بسیار قابل توجه می‌باشد، اما مشکلاتی نیز در زمینه‌ی رابط کاربری و طراحی محتوایی آن نیز وجود داشته است که رفع این مشکلات دقیقاً همان چیزی است که مایکروسافت (Microsoft) امیدوار دارد تا با این به روزرسانی به آن دست یابد و این کنسول را به حد بالای خود برساند.

اول و مهمترین ویژگی که با این به روزرسانی افزوده می‌شود، امکان نمایش دستاوردها و اچیومنتزهای (achievements) بازی‌بازان بر روی اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس (Xbox App) می‌باشد. این قابلیت مطمئنا انگیزه‌ی بسیار بیشتری به آن دسته از بازی‌بازانی که خواستار جمع آوری انواع مختلف اچیومنت‌ها در طول یک بازی هستند، می‌دهد چرا که با این قابلت می‌توانند هر زمان که خواستند بر روی موبایل خود این دستاوردها را مشاهده کرده و به نوعی همیشه به همراه خود داشته باشند. لازم به ذکر است که برای مدتی است که این ویژگی به شدت توسط کاربران ایکس‌باکس مورد درخواست قرار گرفته است، اما اضافه شدن این قابلیت تنها یک مورد از ویژگی‌های است که قرار است تا با این به روزرسانی بهبود یابند.

همانطور که می‌دانید هدفون کاملا جدید و وایرلس ایکس‌باکس اخیرا معرفی شد و اینطور که به نظر می‌رسد هدف اصلی این به روزرسانی نیز هماهنگ سازی و بهبود عملکرد این هدست بر روی پلتفرم‌های متفاوتی که موجود است، می‌باشد. هدف اصلی این به روزرسانی در حقیقت این است که مایکروسافت اطمینان حاصل کند که این هدست بر روی تمام پلتفرم‌های سازگار با آن، اعم از ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی، عملکرد مطلوبی دارد. البته هنوز چیزهای بیشتری در این به روزرسانی وجود دارند که کاربران می‌توانند از اواخر ماه مارس آن‌ها را دریافت نمایند.

علاوه بر بهبود عملکرد و هماهنگ سازی اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس، این به روزرسانی به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق همین اپلیکیشن بتوانند مشترکین کانال و یا عضویت‌های خود را در سرویس‌هایی مانند ایکس‌باکس لایو (Xbox Live) و ایکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) با کارایی بیشتری مدیریت کنند. همچنین این به روزرسانی جدید به کاربران امکان مدیریت بهتر و کاربردی‌تر نرم‌افزارها و برنامه‌های متفاوت را نیز می‌دهد.

خوبی این به روزرسانی این است که بر روی کنسول ایکس‌باکس وان نیز اعمال خواهد شد. بنابراین، کسانی که هنوز به هر دلیلی نتوانسته‌اند به نسل بعدی کنسول‌ها کوچ کنند نیز می‌توانند از تمام چیزهایی که این به روزرسانی در زمینه‌ی محتوا ارائه می‌دهد، لذت ببرند. در هر صورت، خوب است بدانید که حتی با وجود انواع مشکلات و تقاضای بسیار بالا برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس، مایکروسافت همچنان به ارتقای هرچه بهتر و بهبود تمامی پلتفر‌های تحت نظر خود متعهد است و قصد ندارد تا تنها از نسل نهم کنسول‌ها و سخت افزارهای جدید پشتیبانی نماید. به این ترتیب می‌توان گفت که برای بازی‌بازانی که هنوز نتوانسته‌اند خود را به نسل بعدی ارتقا دهند نیز حداقل تا چند سالی جای نگرانی وجود ندارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *