تامین‌کنندگان اپل روی نسل دوم پنل‌ها برای آیپدهای OLED کار می‌کنند

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که سامسونگ در حال مذاکره بر سر قیمت تجهیزات و اجزای پنل نمایشگر اولد نسل ۸.۵ است که جهت ساخت نمایشگر در دستگاه‌هایی مانند تبلت کاربرد دارد. از قرار معلوم سامسونگ در نظر دارد تولید انبوه پنل‌های مذکور را اواخر ۲۰۲۴ آغاز کند، پنل‌هایی که احتمالا تحت عنوان نسل دوم نمایشگرهای اولد برای آیپد به کار خواهند رفت.

گفتنی است که اپل در طول سال گذشته استفاده از نمایشگرهای مینی LED برای آیپد و مک‌بوک را آغاز کرد و پنل‌های اولد نیز قدم بعدی در مسیر برنامه‌های این کمپانی به شمار می‌روند.

همچنین از آنجایی که در نمایشگر‌های اولد برخلاف نمونه‌های مینی LED خود پیکسل‌ها منبع نور هستند و نیازی به روشنایی پس‌زمینه نیست، با بهبود نسبت کنتراست، عمر باتری مدل‌های آتی آیپد و مک‌بوک نیز افزایش خواهد یافت.

البته لازم به ذکر است که اپل همین حالا نیز در جدید‌ترین آیفون‌ها و تمامی مدل‌های اپل واچ از نمایشگر اولد بهره می‌برد.

اطلاعات احتمالی از نسل دوم نمایشگرهای اولد آیپد
طبق گزارش‌ها، اولین آیپدهای دارای نمایشگر اولد دو تبلت آپید پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی خواهند بود که سامسونگ و ال‌جی پنل مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کنند. این پنل‌ها با خط تولید کنونی Gen 6 OLED به تولید می‌رسند.

در سوی دیگر به کارگیری پنل‌های اولد نسل ۸.۵ برای دستگاه‌های بزرگ‌تر نسبت به پنل نسل ۶ گزینه به صرفه‌تری محسوب می‌شود زیرا نسل ۶ به دلیل ارائه لایه‌های اولد بیشتر، برای دستگاه‌های کوچک‌تری مانند گوشی‌های هوشمند کارآمد است.

طبق گزارش‌ها، نخستین‌ آیپدهای دارای پنل اولد احتمالا در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد اما تولید انبوه پنل‌های نسل ۸.۵ در اواخر ۲۰۲۴، بدین معناست که آیپد‌های مجهز به نسل دوم اولد نیز متعاقبا طی زمانی نامشخص در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود پس از معرفی نخستین آیپد دارای نمایشگر اولد، محصولات بیشتری از پنل اولد نسل ۸.۵ استفاده کنند.

برای مثال طبق یک گزارش قدیمی‌تر عرضه مک‌بوک دارای نمایشگر اولد نیز برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده، امری که به موفقیت آیپدهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی پیش از این مک‌بوک بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *