تبلت‌های سری می پد ۵ شیائومی بزودی معرفی می‌شوند

پاورتل/ شیائومی مدتی است روی توسعه سری جدید تبلت‌های خود کار می‌کند که انتظار می رود تحت سری می پد ۵ معرفی شوند. پیش از رونمایی رسمی، دستگاه‌های این سری تاییدیه کمیسیون تجاری اوراسیا (EEC) را دریافت کرده‌اند که خبر از برخی مشخصات آن می‌دهد.

گواهی تعلق گرفته به می پد ۵ نشان می‌دهد که این تبلت از MIUI به صورت پیش‌فرض بهره می‌برد. طبق گفته‌های قبلی یکی از مسئولان شیائومی، رابط کاربری MIUI برای استفاده در تبلت‌ها بهینه سازی شده است. انتظار داریم که شیائومی چندین قابلیت جدید را در سیستم عامل خود برای کاربران در نظر گرفته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به تعامل چند پنجره‌ای برنامه‌ها اشاره کرد. البته برای یافتن جزئیات بیشتر و ویژگی‌های جدید باید تا زمان معرفی رسمی صبر کنیم.

براساس گزارش‌های قبلی، سری می پد ۵ از پنل LCD یا OLED برای نمایشگر با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برد که پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و نرخ دریافت لمس ۲۴۰ هرتز را به همراه دارد. همچنین قلم لمسی در نظر گرفته شده برای دستگاه می‌تواند تا ۴۰۹۶ سطح فشار را تشخیص دهد و فناوری In-Cell قادر است تجربه روان در کار با قلم را فراهم کند. 

نسخه پرو از سری می پد ۵ احتمالاً از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ ساخت کوالکام استفاده خواهد کرد که امکان اتصال ۵G را مقدور می‌سازد. همچنین نسخه معمولی نیز از تراشه دیمنستی ۱۲۰۰ ساخت مدیاتک بهره می‌برد که به ۵G هم مجهز است. گفته می‌شود این دستگاه از باتری دو سلولی ۴۲۶۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که ظرفیت کلی را به ۸۷۲۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رساند. حسگر اثر انگشت نیز در قسمت کنار بدنه تعبیه شده است.

درنهایت باید دید شیائومی تبلت‌های جدید خود را با چه مشخصاتی در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *