تجربه‌ای مانند مطالعه کتاب کاغذی با مانیتور E Ink

سخت افزار/ اگر شما از جمله افرادی هستید که شغل آنها ملزم به خیره شدن روزانه به مدت هشت ساعت یا بیشتر به یک مانیتور است، احتمالا آرزو دارید که ای کاش مانیتوری باشد که فشار کمتری به چشمان شما وارد کند. پاسخ این درخواست شما نمایشگرهای E Ink است که مدت هاست در کتاب‌خوان‌های الکترونیکی مانند Kindles مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما مشکل اینجاست که این نمایشگرها تا به حال فقط  در این تبلت‌های کتاب خوان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما چرا در مانیتورها استفاده نمی‌شوند؟ برای پاسخ به این درخواست باید بگوییم که شرکت چینی داسونگ سال‌هاست که آنها را تولید می‌کند و اخیرا هم بزرگترین مدل خود را معرفی کرده است: مانیتور ۲۵.۳ اینچ Dasung Paperlike 253.

ویژگی‌های مانیتور E Ink شرکت داسونگ
داسونگ این نمایشگر را بدون نور آبی یا نور پس زمینه طراحی کرده است تا صفحه نمایش E Ink خود را برای کسانی که هنگام استفاده از کامپیوتر با مشکلات چشمی روبرو هستند (مخصوصا کودکان و نوجوانانی که چشم هایشان حساس است و یا افراد مسنی که از چشم‌های خشک و خسته رنج می‌برند) و کارمندان دفتری تولید کرده است.

شرکت داسونگ در حال حاضر یک تبلت اندرویدی E Ink 7.8 اینچی به نام “Not-eReader 103” نیز ساخته که کاربران می‌توانند علاوه بر کتاب خواندن با آن، در اینترنت جست و جو کنند و YouTube ، Facebook و سایر برنامه‌ها را نیز نصب کنند. این شرکت همچنین یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی E Ink تولید کرده که از طریق USB به کامپیوتر متصل می‌شود. مانیتور Paperlike 253 با اندازه قابل احترام و بزرگ ۲۵.۳ اینچی ارائه می‌شود، در حالی که از وضوح چشمگیر ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ بهره می‌برد که آن را به ویژگی‌های مانیتور استاندارد نزدیک می‌کند. همانند سایر نمایشگرهای E Ink، از نور پس زمینه استفاده نمی‌کند و صرفا نور محیط را منعکس می‌کند.

نکات منفی مانیتور E Ink شرکت داسونگ
نکته منفی این نمایشگر آن است که فقط قادر به نمایش ۱۶ سایه مختلف از رنگ خاکستری است و میزان نرخ نوسازی صفحه آن نیز کم است. به این صورت که ویدیوها کمی کند به نظر می‌رسند و قطعا شما نمی‌توانید تا فیلم‌های با کیفیت بالا یا بازی‌های سنگین را روی آن مشاهده کنید.

پس مانیتور Dasung مخصوص بازی و فیلم نیست. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم اشخاصی که فقط در حال خواندن و تایپ هستند، می‌توانند از کیفیت Paperlike 253 بهره ببرند. البته باید خاطرنشان کنیم که هنوز در مورد قیمت آن خبری منتشر نشده اما در نظر داشته باشید که نسخه ۱۳.۳ اینچی این مانیتور با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

نظر شما درباره مانیتور E Ink شرکت داسونگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *