تست مقاومت آکسون 30 5G؛ دوربین زیرنمایشگر و آینده ترسناک تکنولوژی

سخت افزار/ در اوایل مرداد ماه شرکت زد تی ای (ZTE) از گوشی Axon 30 5G رونمایی کرد. این گوشی دارای دومین نسل از دوربین سلفی زیر نمایشگر است. فناوری که ZTE آن را برای اولین بار در گوشی آکسون ۲۰ مورد استفاده قرار داده بود و نتوانسته بود با آن رضایت کاربران را به همراه داشته باشد. در این مطلب با تست مقاومت آکسون ۳۰ ۵G که دارای نسل جدید این فناوری است، در خدمت شما خواهیم بود. همراه ما باشید.

زک نلسون در جدیدترین ویدئوی خود در کانال یوتیوبش، JerryRigEverything به سراغ گوشی جدید ZTE یعنی آکسون ۳۰ رفته است. او دقایق ابتدایی این ویدئو را با دوربین سلفی زیر نمایشگر آکسون ۳۰ ضبط کرده است. دوربینی که به نظر می‌رسد نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت خوبی کرده است اما همچنان با یک دوربین ایده‌آل عادی که در زیر نمایشگر یک گوشی قرار نگرفته، فاصله زیادی دارد.

زک ابتدا با جعبه گشایی ZTE Axon 30 5G نگاهی به محتویات جعبه این گوشی خواهد داشت و سپس به سراغ مراحل همیشگی تست مقاومت می‌رود. آزمون خراش و بررسی میزان مقاومت نقاط مختلف گوشی در برابر اجسام تیز اولین مرحله از این آزمون است. نمایشگر، قاب پشت دستگاه، لبه‌های اطراف گوشی، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین مهمترین اجزایی هستند که در این مرحله میزان پایداری آنها سنجیده می‌شود.

مرحله دوم آزمون آتش است. جاییکه نمایشگر گوشی در برابر شعله مستقیم آتش قرار می‌گیرد تا میزان پایداری و مقاومت آن در برابر حرارت مورد بررسی قرار بگیرد. در نهایت نوبت به آزمون خمیدگی می‌رسد. در این مرحله زک تلاش می‌کند با اعمال فشار به دو طرف گوشی آن را از قسمت وسط خم کند.

جدا از تست مقاومت این گوشی، جالب‎ترین و در عین حال ترسناک‌ترین نکته در خصوص آکسون ۳۰ فناوری دوربین زیر نمایشگر آنست. در این ویدئو مشاهده خواهید کرد که تقریبا در اکثر شرایط و حتی با پس‌زمینه سفید احتمال دیدن دوربین سلفی و اینکه در چه نقطه‌ای از گوشی قرار گرفته غیرممکن است. این یعنی فناوری مذکور در آن سطحی پیشرفت کرده است که می‌توان در هر نقطه‌ای از نمایشگر حتی بدون اطلاع کاربر دوربینی تعبیه کرد. فارغ از اینکه بعید به این نظر می‌رسد از تکنولوژی مذکور به چنین منظوری استفاده شود، همواره این احتمال وجود خواهد داشت که در آینده مورد سوءاستفاده افراد و شرکت‌ها قرار بگیرد.

نظر شما درخصوص دوربین‌های زیر نمایشگر چیست؟ آیا این فناوری بیشتر چشمگیر و کاربردی است یا ترسناک و خطرناک؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *