تقلب گوگل در توان شارژر پیکسل 6 پرو رسماً تأیید شد

گوگل سری Pixel 6 خود را چندی پیش معرفی کرد. این سری، از پرچمداری به نام Pixel 6 Pro برخوردار بود. گوگل شایعات مبنی بر تقلب در اعلام توان شارژر گوگل Pixel 6 Pro را رسماً تأیید کرده است. در ادامه، سخنان گوگل را بررسی می‌کنیم.

تقلب گوگل و تأیید رسمی آن توسط خود برند
پیکسل ۶ پرو، هم اکنون برترین گوشی گوگل محسوب می‌شود.

بر اساس گزارشی از GizChina، مدتی پیش مجموعه مطرح Android Authority، دریافت که گوشی Pixel 6 Pro گوگل، به حداکثر توان شارژر ٣٠ واتی خود نمی‌رسد. بلکه پیک توان این شارژر، تنها ٢٢ وات است. همه این‌ها، نشان می‌دهند که Pixel 6 در حدود ٢ ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. در نتیجه، گوگل در اعلام توان شارژر Pixel 6 Pro اشتباه کرده است. وضعیت این گوشی با شارژرهای شخص ثالث پر توان نیز مشابه است.

در نهایت، حدود یک هفته از انتشار این خبر گذشت و گوگل رسماً به آن واکنش نشان داد. بنابراین، این کمپانی تصمیم گرفت تا پاسخی به حواشی موجود بدهد. در نتیجه، گوگل تصمیم گرفت تا در انجمن عمومی خود نسبت به این موضوع اظهار نظر کند. بنابراین، این برند اعلام کرد که برای باتری‌های جدید را برای دست یابی همزمان به دوام بالا و پشتیبانی از شارژ سریع، همگام کرده است.

در بیانیه رسمی گوگل، ذکر شده است که قدرت ارائه شده توسط شارژر به دلیل وجود برخی متغیرها همانند دمای دستگاه، طراحی باتری، سیستم گوشی، میزان استفاده و وضعیت شارژ، متفاوت است. سازندگان باتری Pixel 6 Pro، آن را متعادل کرده‌اند تا با استفاده از شارژر ٣٠ واتی، در برخی مواقع به توان‌های کم‌تری دست یابد. اما گوگل همچنان ادعا می‌کند که این گوشی در نیم ساعت تا ۵٠ درصد شارژ می‌شود. همچنین بسته به استفاده و گرما، باتری طی یک ساعت تا ٨٠ درصد شارژ می‌شود.

گوگل تأیید می‌کند که با رسیدن شارژ باتری به درصد بالا، توان شارژر کاهش می‌یابد. این در حالی است که حتی در بهترین حالت، توان شارژر حتی به ٣٠ وات نزدیک هم نمی‌شد! همچنین گوگل تأیید کرد که توان حداکثری شارژر پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، به ترتیب برابر با ٢١ و ٢٣ وات است.

نظر شما در مورد تقلب گوگل در اعلام توان شارژر Pixel 6 Pro چیست؟ آیا فکر می‌کنید که این دلایل، برای تقلب کردن عادلانه بوده باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *