توقف قابلیت سایدلودینگ اپلیکیشن های IOS

کلیک/ شرکت کوپرتینویی قابلیت سایدلودینگ اپلیکیشن های iOS را از روی دستگاه های مجهز به تراشه جدید M1 حذف می کند. بدین ترتیب کاربران دیگر قادر به اجرای برنامه های iOS روی macOS نخواهند بود. 

شاید جالب باشد بدانید کاربران مک های مجهز به تراشه سیلیکونی M1 به زودی قابلیت سایدلودینگ برنامه های آیفون و آیپد را از دست می دهند. طبق گزارش های منتشر شده در ۹to5Mac، دارندگان محصولات مجهز به M1 در آینده نزدیک دیگر قادر به نصب غیر رسمی برنامه های iOS روی دستگاه خود نخواهند بود.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن های iOS همچنان از طریق فروشگاه مک قابل دسترس هستند؛ با این حال macOS از بسیاری برنامه های محبوب و پرطرفدار همچون نتفلیکس، اینستاگرام و فیسبوک پشتیبانی نمی کند. 

افراد پیش از این می توانستند برای سایدلود کردن اپلیکیشن های آیفون و آیپد از ابزارهایی مانند iMazing استفاده کنند. تغییرات جدید به زودی روی مک های مجهز به M1 با سیستم عامل macOS Big Sur 11.1 و نسخه بتای macOS Big Sur 11.2 اعمال می شود. متن پیام به نمایش درآمده در نسخه بتای سیستم عامل Big Sur 11.2 به شرح زیر است:

از آنجایی که توسعه دهنده این برنامه قصد اجرای آن روی این پلتفرم را نداشته، امکان نصب اپلیکیشن وجود ندارد.

کاربران macOS Big Sur 11.1  پیام کوتاه تری و البته کلی تری را دریافت می کنند: بعدا تلاش کنید.

البته ناگفته نماند اپلیکیشن هایی که پیش از این روی مک، ساید لود شده اند همچنان به خوبی قابل اجرا خواهند بود و تغییرات فوق تنها متوجه افرادی است که از این به بعد قصد استفاده از این قابلیت را دارند. علاوه بر این چنانچه کاربر فایل IPA. را از قبل روی سیستم دانلود کرده باشد، همچنان اجازه نصب و اجرای آن را خواهد داشت. تغییرات فوق در حال حاضر روی سیتم اپ استور اعمال شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *