توییتر آزمایش ویژگی Notes برای نوشتن متن بلند را آغاز کرد

توییتر روز گذشته از قابلیت جدید Notes رونمایی کرد که کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند محتواهای طولانی را بنویسند. بر اساس اطلاعات ارائه شده، چنین قابلیتی قرار است محیط وبلاگ‌ها را در توییتر شبیه‌سازی کند.

در صورتی که کاربران چنین متن‌های بلندی را بنویسند، در پروفایل این افراد لینک یادداشت‌های موردنظر قرار می‌گیرد تا دیگر کاربران هم به راحتی به این لینک‌ها دسترسی داشته باشند. توییتر اعلام کرده که مانند توییت‌های معمولی، امکان لایک و ریتوییت‌ کردن این یادداشت‌ها هم وجود دارد.

همچنین به غیر از متن، کاربران می‌توانند فایل‌هایی مانند عکس‌، ویدیو و فایل‌های GIF را در بین یادداشت‌های خود قرار دهند. در حال حاضر این قابلیت فقط برای گروه کوچکی از کاربران ساکن چند کشور محدود فعال شده ولی احتمالا در آینده‌ی نزدیک برای گروه بزرگ‌تری از کاربران فعال خواهد شد.

طی ماه‌های گذشته گزارش‌های غیر رسمی زیادی در مورد توسعه‌ی این قابلیت منتشر شده بود و حالا بالاخره توییتر هم وجود چنین مشخصه‌ای را تایید کرده است. امکان‌پذیر کردن نوشتن متن‌های طولانی می‌تواند شخصیت برند توییتر را به طور گسترده تغییر دهد. زیرا این شبکه اجتماعی به عنوان پلتفرمی برای نوشتن متن‌های کوتاه شهرت پیدا کرده است. باید خاطرنشان کنیم در ابتدا کاربران در هر توییت می‌توانستند فقط ۱۴۰ کاراکتر بنویسند که در سال ۲۰۱۷ این محدودیت به ۲۸۰ کاراکتر رسید.

از سوی دیگر طی چند سال اخیر کاربران زیادی به انتشار چندین توییت پیاپی مربوط به یک موضوع که از آن تحت عنوان رشته توییت یاد می‌شود، روی آورده‌اند. به همین خاطر احتمالا این ویژگی جدید Notes با استقبال این دسته از کاربران روبرو می‌شود. همچنین با این کار نوشته‌ها راحت‌تر از گذشته قابل جستجو خواهند بود. اما در نهایت باید ببینیم که آیا این قابلیت با استقبال گسترده از طرف کاربران روبرو می‌شود یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *