توییتر با مدیر عامل تازه به کجا می‌رود؟

روزنامه اینترنتی فراز: توییتر حالا یک مدیر عامل تازه دارد: پاراگ آگراوال ۳۷ ساله هندی‌تبار جانشین جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و با تجربه‌ترین مدیر عامل این شرکت، شده است.

آگراوال شناخته شده ترین نام در داخل یا خارج از توییتر نیست. با این حال، او بیش از یک دهه در این شرکت بوده است و از یک مهندس ساده تا تبدیل شدن به مدیر ارشد آن شرکت (و دوست نزدیک دورسی) راهی طولانی را پیموده است.

آگراوال اولین بار در اکتبر ۲۰۱۱ در توییتر با تمرکز بر محصولات تبلیغاتی شروع به کار کرد و اولین دریافت کننده عنوان «مهندس ممتاز» این شرکت شد. او بعداً در اکتبر ۲۰۱۷به عنوان مدیر ارشد فناوری منصوب شد، در این مدت او برای رسیدگی به مشکلات همه‌گیر آن روزهای توییتر (مانند مشکل امنیت رمز عبور ) و برخی از ابتکارات جسورانه‌تر شرکت (مانند تمرکززدایی) وارد عمل شد. اما با وجود این دوره طولانی، آگراوال که ۳۷ سال دارد، در افکار عمومی چندان شناخته شده نیست – چیزی که بلافاصله با نقش جدید او تغییر خواهد کرد.

با این اوصاف، چند سرنخ از تاریخچه کاری آگراوال در توییتر وجود دارد که می تواند نشان دهد که توییتر با رهبری او به کجا می رود. آگراوال پس از دورسی (که شرکت را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ و بار دیگر از سال ۲۰۱۵ تا کنون رهبری کرد)، ایوان ویلیامز (که در کنار دورسی توییتر را تأسیس کرد و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ مدیرعاملی شرکت را بر عهده داشت) و دیک کاستولو (از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ مدیر عامل توییتر بود) چهارمین فردی است که زمام امور توییتر را بر عهده گرفت.

یکی از بزرگتر ین پروژه‌های آگراوال در زمانی که مدیر ارشد بخش فناوری توییتر بود، نظارت بر پلتفرم غیرمتمرکز Bluesky این شرکت بود که برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۹ رونمایی شد. این پروژه به عنوان یک «زیرساخت باز و غیرمتمرکز برای رسانه های اجتماعی» در نظر گرفته شده است که خود توییتر در نهایت می‌تواند به استفاده کننده آن تبدیل شود. Bluesky یکی از ایده های دراماتیک برای آینده توییتر به شمار می‌رود.

Bluesky در چند ماه گذشته پس از یک دوره طولانی سکوت رادیویی، خبرساز شده است: این گروه در ابتدای سال، بررسی خود را از سیستم‌های غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی موجود منتشر کرد و سرانجام جی گرابر، توسعه‌دهنده ارزهای دیجیتال، در ماه اوت، مسئول Bluesky شد. انتظار می‌رود توسعه Bluesky – و تأثیر بالقوه آن در جایگزینی زیربنای پلتفرم توییتر – یکی از اولویت‌های آگراوال در مقام مدیر عاملی توییتر هم خواهد بود.

به‌علاوه، تیم تازه‌تاسیس «کریپتو توییتر» به رهبری «تس راینارسون» نیز مستقیماً به آگراوال گزارش می‌دادند، اگرچه مشخص نیست که پس از ارتقاء او به سمت مدیرعاملی نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت یا نه. این تیم همچنین قرار است با Bluesky همکاری نزدیک داشته باشد. ه ردوی این‌ها – همراه با علاقه آگراوال به پلتفرم های غیرمتمرکز Web3 – نشان‌دهنده جهت‌گیری احتمالی آینده توییتر است.

این تجربه با Bluesky می تواند به خوبی با یکی دیگر از بزرگترین پروژه های آگراوال به عنوان مدیر ارشد فناوری توییتر همراه شود؛ تلاش چندین ساله او برای انتقال برخی از محصولات توییتر از سرورهای خود به خدمات ابری قوی‌تر از شرکت هایی مانند آمازون و گوگل. آگراوال در سال ۲۰۱۸ در تلاش برای کمک به سرعت بخشیدن به سرعت توسعه و استقرار ویژگی‌ها، تلاش برای پیشرفت فناوری داخلی توییتر را رهبری کرد. این امر منجر به تغییراتی مانند مشارکت توییتر با Google Cloud برای پردازش داده‌ها و تلاش مداوم برای تغییر تدریجی ویژگی خط زمانی توییتر به خدمات وب آمازون شد. تلاشی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *