توییتر سه قابلیت جدید را آزمایش می‌کند

پاورتل/ شبکه اجتماعی توئیتر ویژگی های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با استفاده از آن بتوانند تجربه بهتری در استفاده از این برنامه داشته باشند.
به گزارش ورج توئیتر در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که شبیه به ویژگی Close Friends اینستاگرام است و Trusted Friends نام دارد. قابلیت Trusted Friends به کاربران اجازه می‌دهد توئیت‌های خودرا با تعداد محدودتری از مخاطبان به اشتراک بگذارند. توئیتر همچنین روش‌های جدیدی برای ارسال توئیت در این پلتفرم دارد که یکی از آن‌ها امکان پاورتل مخاطب است. یکی از طراحان توئیتر گفت که اخیرا دو طرح مفهومی از این قابلیت‌ها به نمایش درآمده که امکان پاورتل مخاطب را برای کاربران بدون وارد شدن به حساب‌های کاربری یا تغییر تنظیمات حریم خصوصی، فراهم می‌کند.

قابلیت‎‌ پاورتل دوستان مورد اعتماد
بسیاری از کاربران توئیتر در حال حاضر چندین حساب برای جدا کردن کار و زندگی شخصی خود دارند که اغلب یکی از آن‌ها خصوصی است تا از به اشتراک گذاشتن اخبار شخصی به صورت عمومی جلوگیری کند. اما ویژگی‌هایی مانند Trusted Friends and Facets به این افراد کمک می‌کند تا در یک حساب بتوانند توئیت‌های خودشان را ارسال کنند.

کاربران با این قابلیت جدید می‌تواند لیستی از دوستان مورد اعتمادشان را تحت عنوان Trusted Friends تهیه کنند، با اضافه کردن افراد مختلف به این لیست، بعضی از توئیت‌های منتشر شده توسط صاحب حساب فقط برای این افراد نمایش داده می‌شود. می‌توان گفت این ایده از روی قابلیت Close Friends در استوری اینستاگرام الهام گرفته است.

به کاربران هنگام ارسال توئیت، گزینه‌ای برای پاورتل دوستان مورد اعتمادشان نمایش داده می‌شود که مانند قابلیت کنترل افراد برای نوشتن نظر است. یکی از طراحان توئیتر گفت که احتمال دارد در آینده بتوان توئیت‌های این لیست را بالاتر از بقیه توئیت‌ها در صفحه اصلی مشاهده کرد و شیوه جدیدی برای نمایش توئیت‌ها نسبت به قبل شکل می‌گیرد.

قابلیت ارسال توئیت با هویت مختلف از یک حساب
قابلیت دیگری که توئیتر از آن نام برده، امکان ارسال توئیت با هویت‌های مختلف توسط یک حساب است. در این قابلیت کاربر می‌تواند با هویت کاری خودش توئیت‌های مخصوص کسب و کارش را منتشر کند، در حالی که با هویت شخصی امکان اشتراک گذاری توئیت با دوستان و نزدیکان وجود دارد. کاربران می‌توانند توئیت‌های منتشر شده را در حالت عمومی قرار داده یا آن‌ها در حالت خصوصی منتشر کنند و دنبال کننده‌های جدید هم می‌توانند از بین هویت‌های متصل به حساب کاربری، موارد دلخواهشان را دنبال کنند.

فیلتر کردن نظرات
ویژگی بعدی هم مربوط به فیلتر کردن نظرات است که با کمک این قابلیت می‌توان نظراتی که دارای کلمات یا عبارت‌های خاص است را پنهان کرد. البته این قابلیت از فرستادن نظر با کلمه مورد نظر جلوگیری نمی‌کند و فقط روی نمایش آن نظر تاثیرگذار است. شبکه‌های اجتماعی دیگر هم برای جلوگیری از آزار و اذیت‌های مجازی ویژگی‌های اینچنینی را به کاربران ارائه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *