جنرال موتورز ویژگی‌های هوشمند جدیدش را برای خودروهایش معرفی کرد

شرکت جنرال موتورز، در مراسمی که اخیرا برگزار کرده بود، چند ویژگی جدید و اپلیکیشن برای هوشمند کردن محصولاتش معرفی کرده که جالب توجه هستند.
در این هفته در یک رویداد مطبوعاتی در تورنتو، جنرال موتورز کانادا، جدیدترین ویژگی‌های خودروی متصل خود را به نمایش گذاشت که همراه با نمونه کارها در دسترس قرار خواهند گرفت. از قفل کردن ماشین خود با گوگل هوم گرفته تا استفاده از برنامه OnStar GM برای درخواست کمک، چیزهای زیادی برای معرفی و بررسی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

برنامه کمک راننده OnStar یکی از بهترین ویژگی های خودروهای جنرال موتورز است. دسترسی به این سرویس به داشتن اشتراک ماهانه نیاز دارد و استفاده از این برنامه یک راه عالی برای دریافت سریع کمک در صورت گیرکردن در جاده یا تصادف خواهد بود. تا پیش از این، این برنامه فقط در اختیار دارندگان خودروهای جنرال موتورز بود اما حالا با اپلیکیشن جدید OnStar Guardian، هر کسی می‌تواند از این سرویس عالی استفاده کند.

این برنامه به کاربر امکان می‌دهد با هفت دوست یا اعضای خانواده خود ارتباط برقرار کند و از ویژگی ردیابی موقعیت مکانی استفاده کند. همچنین می‌توان از این برنامه برای دریافت کمک‌های جاده‌ای یا تماس با عوامل OnStar یا تماس با شماره های اظطراری در مواقع نیاز به کمک، استفاده کرد. بهترین ویژگی این برنامه این است که کاربر از طریق ماشین خود می‌تواند به برنامه مذکور دسترسی پیدا کند. این برنامه می‌تواند به طور خودکار با ویژگی تشخیص خرابی تلفن همراه، تشخیص دهد که خودرو تصادف کرده است یا خیر؛ که در این حالت یک اپراتور از OnStar، با خدمات اضطراری برای کمک به کاربر تماس می‌گیرد و سعی می‌کند از طریق برنامه با کاربر در تماس باشد.

برای دریافت برنامه OnStar Guardian از طریق فروشگاه گوگل پلی و اپل اپ استور می‌توان اقدام کرد. همچنین دسترسی به این برنامه، کمک‌های اضطراری را حتی اگر در ماشین خود نباشد، در دسترس کاربر قرار می‌دهد. خبر خوب این است که این دسترسی به این برنامه به دارندگان خودروهای جنرال موتورز نیز محدود نمی‌شود. هر کسی که گوشی هوشمند دارد می‌تواند برنامه را دانلود کرده و از خدمات OnStar استفاده کند. البته، اگر از قبل یک خودروی جنرال موتورز داشته باشید و در OnStar اشتراک داشته باشید، مزیتی برای شما وجود دارد. کاربر با قرار گرفتن در طرح اشتراک (ایمنی و امنیت)، می‌تواند به راحتی به برنامه Guardian دسترسی رایگان داشته باشد. بدون داشتن این اشتراک، کاربر می‌بایست مبلغ ۱۵ دلار در ماه، بپردازد.

یک ویژگی جذاب این است که حالا می‌توان با یک اپلیکیشن و بلندگوهای هوشمند نیز به قابلیت‌های ارتقا یافته کادیلاک دسترسی داشت. برای مثال وجود این ویژگی‌ها در کادیلاک CT5، کاربر را قادر می‌سازد از این برنامه برای قفل کردن درب‌ها، باز کردن قفل‌ها و حتی روشن کردن ماشین خود استفاده کند. توسط این برنامه همچنین کاربر می‌تواند زنگ هشدار را به صدا درآورد، چراغ‌های جلو را روشن یا خاموش کند و برنامه‌های دلخواه خود را در داشبورد دسترسی به برنامه ها، مدیریت کند.

یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه، در دسترس بودن قابلیت عیب یابی خودرو است. برای معیوب شدن خودرو لازم نیست کاربر منتظر بماند تا چراغ چک موتور یا سایر هشدارها روی داشبورد ظاهر شود و می‌تواند توسط این برنامه به راحتی خودرو خود را عیب یابی کند. کاربر می‌تواند فشار تایر، عمر روغن و بسیاری موارد دیگر را توسط این برنامه پیگیری کند و حتی میزان بنزین موجود در باک را بررسی کند. این برنامه تلفن همراه همچنین نحوه رانندگی شما را کنترل می‌کند و (امتیاز راننده هوشمند) را به کیفیت رانندگی کاربر، ارائه می‌دهد.

برای بازکردن حتی برنامه ها کاربر به راحتی می‌تواند از الکسا کمک بگیرد. با همکاری و ادغام جدید الکسا و دستیار گوگل، کاربر می‌تواند از بلندگوهای هوشمند خودرو برای انجام هر کاری توسط یک برنامه از سیستم دستیار صوتی استفاده کند. برای مثال اگر از الکسا بپرسید که چقدر بنزین در ماشین وجود دارد، درصد را به شما می‌گوید و مهمتر از آن محدوده دقیق فضای باک را به شما اطلاع می‌دهد، و یا کاربر می‌تواند از دستیار گوگل بخواهد قفل بودن درب‌های خودرو را بررسی کند . همچنین توسط این برنامه می‌توان قبل از اینکه آماده حرکت شد، خودرو خود را روشن کرد و کنترل هوای داخل خودرو را به دلخواه خود کنترل و تغییر داد.

سوپر کروز

ویژگی جدید سوپر کروز رانندگی که در اکثر خودروهای رده‌بالا جنرال موتورز قرار دارد، رانندگی در این حالت را به سطح بالاتری می‌برد. این ویژگی با تشخیص لاین جاده‌ها، کروز کنترل و ترمز تطبیقی، شکل کنونی کروز کنترل را بسیار بهتر می‌کند، که تا زمانی که کاربر نخواهد مسیر را تغییر دهید عملکرد بهتری دارد. کاربر با افزودن این ویژگی به لیست ویژگی های اصلی خودرو، می‌تواند رانندگی بدون دست انجام دهد و فرمان را در اختیار خودرو و این ویژگی قرار دهد. با این حال، کاربر می‌بایست چشم خود را به جاده داشته باشد زیرا خودروهای دارای ویژگی سوپر کروز دارای یک دوربین ردیابی چشم هستند تا اطمینان حاصل شود که همچنان کاربر به محیط اطراف خود توجه می‌کند و یا خیر.

ویژگی سوپر کروز در مدل‌های متعدد خودروهای جنرال موتورز قرار دارد که از جمله این خودروها می‌توان به کادیلاک اسکالید، کادیلاک CT4، کادیلاک CT5، شورولت سیلورادو، جی‌ام‌سی هامر EV پیکاپ و جی ام سی سیرا اشاره کرد. همچنین این ویژگی راه خود را به محصولات برقی آینده جنرال موتورز مانند کادیلاک لیریک و کادیلاک سلستیک، که هنوز رونمایی نشده است باز خواهد کرد.

کادیلاک لایو برای خرید آسانتر خودرو

خرید ماشین جدید تصمیم آسانی نیست. اما به کمک اپلیکیشن کادیلاک لایو، کسانی که قصد خرید خودروهای جنرال موتورز را داشته باشند، می‌توانند اطلاعات مورد نیاز در مورد محصولات این شرکت را بخوانند و راحت‌تر خودروی بعدی خود را پاورتل کنند.

این اپلیکیشن حتی به کاربر امکان می‌ٔهد که یک تور از نمایشگاه‌های فیزیکی را برای خود رزرو کند یا به یک تور گروهی بپیوندد تا راحت‌تر بتواند سوالات خود در مورد محصولات این برند را پاسخ دهد. در نهایت هم پس از اینکه کاربر توانست خودروی مورد نظر خود را پیدا و پاورتل کند، نماینده شرکت به او نزدیک‌ترین نمایندگی در محل زندگی‌اش را معرفی می‌کند تا راحت بتواند پروسه خرید خودروی جدید را شروع کند. در پایان باید گفت ای کاش چنین ویژگی‌های در صنعت خودروسازی ما نیز وجود داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *