جیلبریک iOS 15 به‌ زودی برای آیفون و آیپد منتشر خواهد شد

گروه هکری The Odyssey Team اعلام کرده روند توسعه ابزار جیلبریک iOS 15 آن‌ها که با نام Chetoye شناخته می‌شود، به خوبی پیش ‌می‌رود و احتمالا اولین جیلبریک این سیستم عامل اپل در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

یکی از اعضای تیم ضمن اعلام این خبر در Reddit، توضیح داد که روند ساخت جیلبریک iOS 15 به خوبی پیش می‌رود و احتمالا در آینده نزدیک در دسترس قرار می‌گیرد. بنابراین اگر این ادعا درست باشد، برخی از جدیدترین دستگاه‌های اپل مانند سری آیفون ۱۳ و آیپد مینی ۶ برای اولین بار جیلبریک خواهند شد.

به گفته این گروه هکری، ابزار Cheyote آن‌ها ابتدا تنها از سیستم‌های عامل iOS 15.0 تا iOS 15.1.1 پشتیبانی می‌کند که در نوامبر سال گذشته منتشر شده بود.

مقابله اپل با جیلبریک iOS 15

در این صورت می‌توان انتظار داشت که نسخه‌های جدید این ابزار حتی برای iOS 15.4.1 نیز منتشر شود، اما این کار احتمالا کمی طول می‌شود زیرا تیم توسعه‌دهنده ادعا می‌کند اپل در نسخه‌های اخیر سیستم‌عامل موبایل خود، فرآیند جیلبریک را بسیار سخت‌تر کرده است.

جیلبریک در واقع محدودیت‌های سیستم عامل را حذف می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را از هر منبع دیگری نصب کنند. هرچند انجام این کار به طور کلی غیرقانونی نیست، اما قوانین مصرف‌کنندگان اپل را نقض می‌کند و از نظر فنی، ضمانت یا گارانتی دستگاه را باطل می‌کند.

تقابل غول فناوری مستقر در کوپرتینو با سازندگان جیلبریک بیش از یک دهه است که ادامه دارد و با پیشرفت امنیت سیستم عامل iOS، تلاش توسعه‌دهندگان جیلبریک نیز کاهش یافته است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که تاریخ انتشار مشخصی برای این ابزار جیلبریک‌ iOS 15 اعلام نشده، بنابراین ممکن است انتشار آن هفته‌ها یا حتی چندین ماه طول بکشد. این در حالی است که به‌زودی iOS 16 منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *