حجم بازی‌های اکس‌باکس سری اس از سری اکس کم‌تر خواهد بود

پاورتل/ از آن جایی که اکس‌باکس سری اس، کنسول ضعیف‌تر نسل بعدی مایکروسافت، اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر ۱۴۴۰p را هدف قرار داده است، حجم بازی‌های آن هم حدود ۳۰ درصد کم‌تر از نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس خواهد بود.

اکس‌باکس سری اس موضوع اصلی بسیاری از بحث‌ها از زمان معرفی (و حتی قبل از آن) بوده است. این کنسول نسل بعدی که قیمتی تنها ۳۰۰ دلاری دارد، بسیار به سود مصرف‌کنندگان خواهد بود، اما توسعه‌دهندگان در مورد آن مطمئن نیستند. برخی از سخت‌افزار ضعیف آن انتقاد کرده‌اند، در حالی که برخی هم آن را به اندازه‌ی کافی قدرتمند دانسته‌اند.

این کنسول که ۲۰۰ دلار از اکس‌باکس سری اکس ارزان‌تر است، به جای یک ترابایت فضای SSD، مجهز به یک SSD شخصی‌سازی‌شده‌ی ۵۱۲ گیگابایتی شده است که به جز حجم، از همه نظر برابر با SSD اکس‌باکس سری اکس است. خبر خوب این است که شاید با وجود فضای کم‌تر، بتوانید همان تعداد بازی را برروی اکس‌باکس سری اس نصب کنید.

جیسون رونالد (Jason Ronald)، مدیر برنامه‌ریزی اکس‌باکس، به تازگی در مصاحبه‌ای با IGN اعلام کرده است که بازی‌های اکس‌باکس سری اس، حدودا ۳۰ درصد حجم کم‌تری نسبت به نسخه‌ی سری اکسی خواهند داشت. رونالد همچنین گفته است که فناوری لازم برای آسایش توسعه‌دهندگان وجود دارد و آن‌ها به راحتی می‌توانند که بازی خود را برای سری اس بهینه‌سازی کنند:

با توجه به هدف ۱۴۴۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه، بعید می‌دانیم که توسعه‌دهندگان بخواهند تمام ریزه‌کاری‌ها و جزئیات بازی را برروی نسخه‌ی سری اس هم پیاده‌سازی کنند. البته در نهایت حق پاورتل با توسعه‌دهنده است، ما فناوری بهینه‌ای داریم که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرند چه جزئیاتی را برروی چه دستگاهی پیاده کنند. پس توسعه‌دهنده این آزادی را دارد که مطمئن شود جزئیات لازم در بازی وجود دارند.
اکس‌باکس سری اس در کنار برادر بزرگ‌تر خود یعنی اکس‌باکس سری اکس در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آبان) به صورت جهانی عرضه خواهد شد. همچنین دو روز بدتر شاهد عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *