حمله سایبری به شرکت آمریکایی باعث وحشت بسیاری از کاربران شد

کلیک/ طبق گزارشات منتشر شده از سازمان امنیت اینترنتی ایالات متحده، گفته می‌شود حمله سایبری به شرکت آمریکایی «کاسیا» واقع در فلوریدا باعث بروز مشکلات جدی شده است. 

به گفته یک تیم امنیتی، شرکت فناوری اطلاعات کاسیا (Kaseya) در فلوریدا مورد هدف این حمله سایبری بوده و باج افزار توانسته است به واسطه شبکه‌هایی که از نرم‌افزارهای این شرکت استفاده می‌کنند بین بسیاری از کاربران پخش شود.

با توجه به مدارک و شواهد موجود به نظر می‌رسد حمله سایبری به شرکت آمریکایی توسط هکران روس انجام شده باشد.

طبق بیانیه رسمی منتشر شده توسط پلیس FBI: «ما برای مقابله با حمله اخیر آمادگی کامل داریم.»

این حمله به حریم خصوصی شرکت کاسیا عصر جمعه درحالی رخ داد که شرکت‌ها در سراسر آمریکا خود را برای تعطیلات روز استقلال آماده می‌کردند.

طبق اعلام کاسیا، ممکن است یکی از اپلیکیشن‌های مدیریت سرور شرکت‌ها، کامپیوترها و وسایل شبکه‌‌ای به باج‌افزار آلوده شده باشد. به همین دلیل این شرکت از مشتریانی که سرویس “وی اس ای” کمپانی را خریداری کرده‌اند خواسته تا هرچه سریع‌تر اقدام به خاموش کردن سرورهای خود کنند.

طبق آمار منتشر شده، کاسیا بیش از ۱۰ هزار مشتری در ۱۰ کشور دنیا دارد و این مسئله می‌تواند خسارات سنگینی به کاربران محصولات کمپانی وارد کند. با توجه به قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران، جدا از خطرات احتمالی علیه مشتریان محصولات خریداری شده، شرکت کاسیا نیز باید مسئولیت تمام خسارات را بپذیرد.

البته کاسیا در بیانیه خود اعلام کرده است تعداد اندکی از شرکت‌ها تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند. اما آمار منتشر شده توسط تیم امنیتی هانترس لبز بیان کننده آن است که شرکت‌های تحت تاثیر قرار گرفته در اثر انتشار این باج افزار از رقم ۲۰۰ گذشته است.

جان هاموند محقق ارشد امور امنیتی هانترس لبز در یک ایمیل به رویترز این حمله را “فوق‌العاده بزرگ و ویرانگر در زنجیره عرضه خدمات دیجیتال” توصیف کرده است.

حال باید دید که ایالات متحده چگونه از پس خسارات ناشی این حمله بزرگ برخواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *