حمله هکرها به اینفلوئنسرهای رمزارزی!

در روز ۲۳ ژانویه، هکرها به چندین یوتیوبر کریپتویی حمله کردند و با تصاحب حساب کاربری آن‌ها، چند ویدیو غیرمجاز به همراه متنی پست کردند که کاربران را به ارسال پول به کیف پول این سارقین اینترنتی تشویق می‌کرد.

از جمله حساب‌های کاربری که ظاهراً در جریان این حمله سایبری مورد هدف قرار گرفته‌اند می‌توان به BitBoy Crypto ،Altcoin Buzz ،Box Mining ،Floyd Mayweather ،Ivan on Tech و The Moon اشاره کرد.
آدرس کیف پول مستقر در زنجیره هوشمند بایننس که در این ویدیوهای کلاهبرداری نوشته شده بود، تاکنون میزبان ۹ تراکنش بوده که در حال حاضر ارزشی حدود ۸۵۰ دلاری دارد. مایکل گو (Michael Gu) در رابطه با هک کانال یوتیوبی‌اش Box Mining و انتشار ویدیو بدون اجازه او، گفت:

خوشبختانه در همان دو دقیقه اول متوجه پست شدن این ویدیو شدیم و توانستیم سریعاً آن را حذف کنیم. البته متاسفانه در همین دو دقیقه هم این ویدیو چندین بازدید و کامنت خورده بود.
او در ادامه اعلام کرد که تمام سیستم‌های داخلی خود را بررسی کرده و به دنبال ویروس یا باگی که به هکرهای دسترسی داده گشته ولی چیزی پیدا نکرده است:

به نظر می‌رسد که یوتیوب مسئول این حملات است.
یک کاربر Reddit با حساب “۹Oh8m8” اظهار داشت که به نظر می‌رسد هکرها با استفاده از روش کلاهبرداری SIM Swap توانسته‌اند احراز هویت دو مرحله ای را پشت سر گذاشته و به این حساب‌های کاربری دسترسی پیدا کنند.

البته گو متقاعد نشد که این حملات با استفاده از این روش انجام گرفته باشد، زیرا در مصاحبه با کوین تلگراف گفت که هیچ ردی از ورود به حساب کاربری گوگل او وجود ندارد:

اگر روش هک آن‌ها SIM Swap بود، دسترسی من به گوشی هوشمند هم از دست می‌رفت ولی چنین اتفاقی نیفتاده است.
یک یوتیوبر کریپتویی دیگر به نام ریچارت هارت (Richard Heart) نیز روز گذشته توییت کرد که کانال او هنگام یک استریم زنده مسدود شد و این یعنی خود شرکت یوتیوب هم از این هک باخبر شده بود.

خبرگزاری کوین تلگراف با چندین یوتیوبر و تولیدکننده محتوای کریپتویی ارتباط برقرار کرده است تا اگر آن‌ها هم مورد حمله قرار گرفته اند، گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *