خرابی تریگرهای تطبیق پذیر کنترلر DualSense پلی‌استیشن 5 گزارش شد

پاورتل/ در حالی که تنها کمی بیشتر از یک ماه از انتشار سراسری کنسول نسل نهمی شرکت سونی در بازارهای جهانی می‌گذرد، به نظر می‌رسد تعداد قابل توجهی از بازی‌بازان در حال گزارش کردن به وجود آمدن مشکلاتی در کنترلر DualSense کنسول پلی‌استیشن ۵ هستند. در ادامه با lا همراه باشید تا به جزئیات تکمیلی این موضوع بپردازیم.

مطمئناً یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ که توجه بخش زیادی از بازی‌بازان سراسر جهان را هنگام رونمایی شرکت سونی از جدیدترین کنسول خانگی‌اش به خود جذب کرد، پنجم نسل از کنترلرهای کنسول پلی‌استیشن ۵ بود که با نام DualSense شناخته می‌شد.

کنترلر DualSense علاوه بر طراحی مناسب‌تر خود، قابلیت‌های بسیار متنوع دیگری را نسبت به چهار نسل ابتدایی کنترلرهای DualShock دارا است که از مهم‌ترین آن‌ها نیز می‌توان به تریگر‌های تطبیق پذیر (Adaptive Triggers) و همین‌طور نسل جدیدی از لرزشگرها که باعث ایجاد قابلتی به نام بازخورد لمسی (Haptic Feedback) می‌شود اشاره کرد.

قابلیت بازخورد لمسی درواقع به واسطه‌ی نسل جدیدی از لرزشگرها به وجود آمده است که در آن بازی‌بازان با دقت بسیار بیشتری نسبت به کنترلرهای قدیمی قادر به احساس کردن لرزش‌های محیط اطراف خود خواهند بود.

همچنین تریگرهای تطبیق پذیر یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی کنترلر DualSense است که به واسطه‌ی آن بازی‌بازان می‌توانند به خوبی تفاوت عملکرد پدال خودروها در شرایط گوناگون، تفاوت نیرویی که برای کشیدن ماشه‌ی تفنگ‌ها نیاز است و به طور کلی تفاوت تمامی مواردی که در بازی‌های ویدئویی گوناگون با دکمه‌های تریگر کنترلر DualSense سر و کار دارند را احساس کنند.

اما یکی از مواردی که ذهن برخی از بازی‌بازان را پس از معرفی کنترلر DualSense به خود مشغول کرد، این موضوع بود که آیا کنترلر DualSense، مخصوصاً تریگرهای تطبیق پذیر آن قادر خواهد بود تا برای یک نسل کامل از کنسول‌های بازی به خوبی همانند روز اول عرضه‌ی خود عمل کنند یا خیر که با توجه به گزارشات منتشر شده از تعداد قابل توجهی از دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ به نظر می‌رسد جواب این سوال منفی است.

بر اساس گزارشاتی که به تازگی برخی از بازی‌بازان در سطح اینترنت منتشر کرده‌اند و به مرور نیز تعداد این افراد در حال افزایش پیدا کردن است، به نظر می‌رسد تریگرهای تطبیق پذیر کنترلر DualSense برای تعداد قابل توجهی از دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ به طور کامل از کار افتاده و یا دچار مشکلاتی در عملکرد شده است.

اگرچه گفته می‌شود که مشکل اصلی بسیاری از تریگرهای کنترلر DualSense به دلیل در رفتن فنر داخل تریگرهای تطبیق پذیر به وجود آمده است و با یک بررسی ساده، خود بازی‌بازان نیز می‌توانند کنترلر پلی‌استیشن ۵ را به حالت قبل برگردانند؛ با این حال به نظر می‌رسد مشکل برخی از بازی‌بازان با غیر فعال شدن تریگرهای تطبیق پذیر کنترلر DualSense اساسی‌تر از جابه‌جایی یک قطعه‌ی ساده بوده است و بسیاری از این افراد مجبور به برگرداندن کنترلر به کمپانی سونی برای تعویض و یا تعمیر آن شده‌اند.

اگرچه تا کنون درصد بسیار ناچیزی از دارندگان کنترلرهای DualSense گزارش خرابی تریگرهای تطبیق پذیر دسته‌ی بازی خود را داده‌اند، اما با در نظر گرفتن این موضوع که تنها کمتر از دو ماه از انتشار رسمی کنسول پلی‌استیشن ۵ فاصله داریم، این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده موج عظیمی از بازی‌بازان با مشکلات مشابه روبرو شوند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا مشکلات گزارش شده از سوی برخی از بازی‌بازان صرفاً به دلیل استفاده‌ی بسیار نامناسب آن‌ها از تریگرهای کنترلر DualSense بوده است و یا دیگر بازی‌بازان نیز در آینده و با استفاده‌ی متداول و پیوسته از کنترلرهای کنسول پلی‌استیشن ۵ با چنین مشکلاتی مواجه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *