خرید بخشی از شرکت مادر استودیو فرام سافتور توسط سونی

پاورتل/ سونی مالکیت ۱.۹ درصد Kadokawa، شرکت مادر استودیوی From Software، سازنده‌ی بازی‌های Dark Souls و Demon’s Souls را کسب کرده است.
   
طبق جدیدترین اخبار، سونی مالکیت ۱.۹ درصد شرکت Kadokawa را به‌دست آورده است. Kadokawa یک شرکت بزرگ ژاپنی است که استودیوی From Software، سازنده‌ی بازی‌های Dark Souls زیرمجموعه‌ی آن محسوب می‌شود. سونی اخیرا در گزارش مالی سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ خود گفته بود قصد دارد با درآمد مازاد خود بیش از گذشته در بخش سرگرمی سرمایه‌گذاری کند. شرکت Kadokawa گفته آن‌ها می‌توانند از «قدرت گسترده‌ی سونی در زمینه‌ی انیمیشن و بازی» استفاده کنند. همچنین این معامله قرار است به Kadokawa در «خلق، توسعه و مالکیت» آی‌پی‌های جدید کمک کند و درکنارش، آن‌ها را قادر سازد تا «ارزش آی‌پی‌های فراوانی را که درحال‌حاضر در اختیار دارند، افزایش دهند.»

چنین معامله‌ای شاید به این معنی باشد که استودیوی فرام سافتور احتمالا یک بازی انحصاری دیگر برای پلی استیشن خواهند ساخت. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ساخت Bloodborne 2 محتمل‌تر از سایر گزینه‌ها به‌نظر می‌‌رسد. این احتمال نیز وجود دارد که بازی جدید آن‌ها یک آی‌پی انحصاری جدید برای پلتفرم پلی استیشن باشد؛ بااین‌حال، باید توجه کرد که این‌ها همه گمانه‌زنی است و هیچ‌چیزی هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده است.

استودیوی فرام سافتور تاریخی طولانی در همکاری با سونی دارد. از میان بیش از ۶۵ بازی‌ای که آن‌ها از سال ۱۹۹۴ ساخته و منتشر کرده‌اند، بیش از نیمی از آن‌ها به‌صورت انحصاری برای نسل‌های مختلف پلی استیشن عرضه شده‌اند. آن‌ها در سال ۲۰۱۴ بازی Bloodborne را به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر کردند. همچنین ریمیک بازی Demon’s Souls که توسط استودیوی بلوپوینت ساخته شده، بازی انحصاری و هنگام عرضه‌ی پلی استیشن ۵ بوده است.

استودیوی From Software درحال‌حاضر مشغول توسعه‌ی بازی مورد انتظار Elden Ring است که برای اولین‌بار در رویداد E3 سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی شد. فرام سافتور از الدن رینگ به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌ی بازی‌سازی خود تا به امروز یاد می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *