خودروی پرنده در اسلواکی اجازه پرواز گرفت

یک خودروی پرنده که قادر به حرکت در جاده نیز است، با گذراندن آزمایش های ایمنی در اسلواکی و انجام ۲۰۰ برخاست و فرود اکنون اجازه پرواز دریافت کرده است.
به گزارش دیلی میل، یک خودروی پرنده که می تواند در ارتفاع بیش از ۸ هزار فوتی زمین با سرعت بیش از ۱۰۰ مایل برساعت پرواز کند، یک گام به عرضه تجاری نزدیک شده است.

این وسیله نقلیه دو حالتی که «ایرکار»(Air Car) نام گرفته می تواند در کمتر از ۳ دقیقه از یک خودروی جاده ای به هواپیما تبدیل شود و اکنون نیز پس از گذراندن تست های ایمنی در اسلواکی اجازه رسمی پرواز دریافت کرده است.

«ایرکار» پس از تکمیل بیش از ۲۰۰ فرایند بلند شدن از زمین و فرود طی ۷۰ ساعت پرواز آزمایشی بر اساس استانداردهای آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA)، این اجازه رسمی را دریافت کرده است.

توسعه دهندگان این خودروی پرنده اعلام کرده اند در تست ها عملکرد وسیله نقلیه در مانورها و همچنین کل مدت زمان پرواز بررسی شده است. به گفته آنها این وسیله نقلیه بدون کمک خلبان از زمین بلند شده و فرود آمده است.

هنوز قیمت این وسیله نقلیه نوآورانه اعلام نشده اما پیش بینی می شود سال آینده در جاده ها و آسمان پرواز کند.

استفان کلاین مخترع ایرکار و رهبر تیم توسعه آن می گوید: دریافت گواهینامه این وسیله نقلیه مسیر را برای تولید انبوه نخستین خودروهای پرنده هموار می کند. این گواهینامه رسمی است و در حقیقت تاییدیه نهایی بر توانایی شرکت ما برای تغییر صنعت سفر است.

این وسیله نقلیه که قادر به حمل دونفر است ، مجهز به موتور بی ام دبلیو است و از بنزین به عنوان سوخت استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *