درایو WD Green SN350 توسط وسترن دیجیتال معرفی شد

سخت افزار/ درایو WD Green SN350 به عنوان یک SSD M.2 مقرون به صرفه توسط وسترن دیجیتال معرفی شد تا این شرکت لاین آپ SSDهای خود را گسترش دهد. این درایو از فرم فاکتور M.2 2280 بهره می‌برد و در ظرفیت‌های مختلفی از ۲۴۰ گیگابایت تا ۹۶۰ گیگابایت عرضه خواهد شد.

SN350 یک درایو SSD پایین رده است که از رابط PCIe 3.0 x4 استفاده می‌کند. کنترلر و همچنین نوع NAND در درایو مذکور اعلام نشده، با این حال طول عمری که وسترن دیجیتال اعلام کرده احتمال استفاده از QLC NAND را نشان می‌دهد.

این تولید کننده اعلام کرده که مدل‌های ۹۶۰، ۴۸۰ و ۲۴۰ گیگابایتی به ترتیب طول عمری ۸۰، ۶۰ و ۴۰ ترابایت نوشتن را فراهم می‌کنند. برای مقایسه درایو WD Blue SN550 نسخه ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی از TLC NAND بهره می‌برد که به ترتیب ۱۵۰ و ۳۰۰ ترابایت نوشتن را ارائه می‌دهد.

درایو WD Green SN350 توسط وسترن دیجیتال معرفی شد – مقرون به صرفه و کارآمد
عملکرد WD Green SN350 به ظرفیت مورد استفاده بستگی دارد، هر چه ظرفیت بیشتر شود کارایی نیز افزایش می‌یابد. WD Green SN350 از نرخ خواندن و نوشتن حداکثر ۲۴۰۰ مگابایت بر ثانیه و ۱۹۰۰ مگابایت بر ثانیه برخوردار است. در بحث کارایی تصادفی نیز ما شاهد اعدادی تا ۳۴۰ هزار IOPS برای خواندن و ۳۸۰ هزار IOPS برای نوشتن هستیم.


در واقع از نظر کارایی، SN350 چندان فاصله‌ای با SN550 ندارد اما طول عمر کمتری را ارائه می‌دهد و البته ضمانت آن به تنها ۳ سال بجای ۵ سال (SN550) محدود شده است.
 
مدل ۲۴۰ و ۴۸۰ گیگابایتی قیمتی ۴۳.۹۹ و ۵۴.۹۹ دلاری دارند در حالی که نمونه ۹۶۰ گیگابایتی نیز ۹۹.۹۹ دلار قیمت گذاری شده. در مقایسه با SN550 سری SN350 بین ۱۰ الی ۳۰ دلار در حجم‌های مشابه ارزان‌تر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *