درخواست بازیکنان برای بازگشت Gulag به بازی COD: Warzone

پاورتل/ نقشه‌ی Call of Duty: Warzone یعنی Verdansk اخیرا با شروع فصل سوم این بازی تغییراتی به خود دیده و حالا حال‌و‌هوای دهه‌ی هشتاد میلادی را به خود گرفته است. بااین‌حال، این‌طور که به‌نظر می‌رسد، برخی بازیکنان خواهان این هستند که یکی از مکان‌های مهم نقشه‌ی اصلی بازی بازگردد و آن جایی نیست جز گولاگ نسخه‌ی اولیه. در نقشه‌ی گولاگ (Gulag) که مکانی مانند حمام عمومی یک اردوگاهی کار اجباری دوران شوروی بود، بازیکنانی که در وارزون کشته می‌شدند، برای اینکه شانس خود را یک‌بار دیگر برای ورود به بازی امتحان کنند، وارد مبارزه‌ای تک‌به‌تک و کوتاه می‌شدند تا شانسی مجدد داشته باشند.

حالا تعداد بازیکنانی که خواهان بازگشت گولاگ اولیه به وارزون هستند، روز‌به‌روز در حال افزایش است. در چند روز اخیر، پست‌های پرطرفداری در ساب‌ردیت‌های Warzone و CODWarzone در وب‌سایت ردیت منتشر شده که به نقشه‌ی گولاگ و دوش‌های آن اشاره دارند و زیر این پست‌ها هزاران نظر نوشته شده که همگی خواهان بازگشت نسخه‌ی اولیه‌ی گولاگ به وارزون هستند.

 
نسخه‌ی اولیه‌ی نقشه‌ی گولاگ

پست‌های مذکور این سؤال را ایجاد کرده که چه چیزی در نقشه‌ی اولیه‌ی گولاگ باعث شده این همه بازیکن درخواست بازگشت آن را به وارزون داشته باشند. برخی کاربران ردیت در این خصوص پاسخ داده‌اند. برای مثال کاربری به نام Mash1003 می‌نویسد: «بهترین ویژگی آن این است که نقشه‌ی متقارنی داشت. از هر گوشه‌ی نقشه که بازی را شروع می‌کردی، فرقی به حالت نمی‌کرد. گولاگ اصلی منصفانه طراحی شده بود.» کاربر دیگری به نام iNOyThCagedBirdSings ضمن موافق بودن با Mash1003 می‌گوید: «گولاگ هربار تغییرات کوچکی به خود می‌دید و فضای برابری را برای حرکت هر دو بازیکن در نقشه درنظر گرفته بود. دلم برایش تنگ شده است.»

   
کاربران دیگری هم هستند که بیشتر دل‌شان برای حال‌و‌هوای گولاگ اوریجینال تنگ شده و مثلا Kmac868 می‌گوید: « [نقشه جدید] حتی دیگر گولاگ هم نیست و فقط یک نقشه‌ی مولتی‌پلیر یک‌به‌یک است. حداقل اگر می‌خواهید نامش را گولاگ بگذارید، آن را دوباره به نسخه‌ی اصلی شبیه کنید.»

درخواست‌های این‌چنینی برای بازگشت نقشه‌ی حمام گولاگ پس از انتشار نقشه‌ی جدید Warzone به نام Verdansk 84، در سطح اینترنت داغ شده است. در نقشه‌ی جدید، گولاگ هم دچار تغییر شده و طراحی آن براساس نقشه‌ی استند‌آف Black Ops 2 انجام شده است. این نقشه‌ی جدید همچنین اولین گولاگی است که چند طبقه‌ دارد و همین موضوع باعث بحث‌هایی بین بازیکنان شده است.

Tortfeasor55 در خصوص نقشه جدید گولاگ می‌نویسد: «وحشتناک است. انگار یک هزارتو برای کمپرها ساخته‌اند. نصف مواقعی که به گولاگ می‌روم حتی نمی‌توانم حریفم را پیدا کنم.» خیلی‌ها به این اشاره کرده‌اند که گولاگ جدید محیط تاریکی دارد و همین موضوع برای برخی بازیکنان دردسرساز شده است. Vyduh دراین‌باره می‌نویسد: «وقتی که حالت مخصوص کوررنگی روشن است، خیلی سخت می‌توانم بازیکن دیگر را ببینم و به همین خاطر ۹۹ درصد مواقع در گولاگ می‌بازم.»

 

برخی کاربران درخصوص بازگرداندن گولاگ اصلی به وارزون دست به انتشار تصاویر طنزآمیز زده‌اند

   
البته این موضوع واضح است که بازیکنان حرفه‌ای که ساعت‌های طولانی Call of Duty: Warzone را بازی می‌کنند و به تمام گوشه‌و‌کنار نقشه‌‌ی اصلی و گولاگ مسلط هستند، ممکن است اوایل با تغییرات جدید مشکل داشته باشند. بااین‌حال، دراین‌میان کسانی هم پیدا می‌شوند که به این خاطر که می‌توانند تاکتیک‌های پیچیده‌تری را برای کسب پیروزی به کار ببندند، از نقشه‌ی شلوغ‌تر گولاگ جدید استقبال می‌کنند.

برای مثال، کاربری به نام TragicMeerkat نقشه‌ی جدید گولاگ را دوست دارد و می‌گوید: «گولاگ جدید با اختلاف بهترین است. در این نقشه طبقات مختلف وجود دارد و دارای راه‌های L شکلی است که بازیکن می‌تواند در طبقه‌ی همکف بماند یا به طبقات بالاتر برود. در نقشه‌ی جدید پاورتل‌ها و فرصت‌های بیشتری برای برد وجود دارد. من به روش‌های بسیار متفاوتی در آن پیروز شده‌ام یا باخته‌ام.»

گروه دیگری از کاربران بر این نظر‌اند که همه‌ی نقشه‌های گولاگ در بازی وجود داشته باشند و هربار یکی از آن‌ها در دسترس قرار بگیرد تا بازیکنان هربار مجبور شوند تاکتیک خود را عوض کنند. ColtsNetsSharks در این خصوص می‌نویسد: «باید هر بار یکی از سه نقشه‌ی گولاگ به‌صورت تصادفی پاورتل شود.» عده‌ای هم هستند که دوست دارند Activision از نقشه‌های حال حاضر بازی‌های کالاف دیوتی به‌عنوان نقشه‌ی گولاگ استفاده کند. aizok می‌گوید: «راستش گولاگ‌های فعلی را دوست دارم، ولی کاش می‌شد هربار بخش‌های کوچکی از یکی از نقشه‌های محبوب بازی‌های کالاف دیوتی به‌عنوان گولاگ در دسترس بازیکنان قرار بگیرد.»


نقشه جدید گولاگ که در فصل سوم به وارزون اضافه شده است

البته فارغ از نظرات و ایده‌های مختلف بازیکنان، خیلی بعید به‌نظر می‌رسد که حداقل فعلا نقشه‌ی اصلی گولاگ به Call of Duty: Warzone بازگردد، چراکه آموس هاج، کارگردان خلاق بازی اخیر گفته بود که نقشه‌ی اوریجینال وردانسک دیگر هیچ‌وقت در وارزون مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این‌طور که به‌نظر می‌رسد، استودیوی Raven Software به ایده‌های جدیدی برای وازون فکر می‌کند و دیگر دوست ندارد از نقشه‌ای پر از دوش حمام برای گولاگ‌های بعدی خود استفاده کند.
 
نظر شما درباره‌ی نقشه‌ی جدید و قدیمی گولاگ چیست؟ شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *