در دور افتاده ترین نقاط هم اینترنت در دسترس است

تصور کنید به یک دریاچه آبی زیبا در گوشه ای دور افتاده رسیده اید. این یک روز زیبا و آفتابی در اواسط دهه ۷۰ است. نسیم ملایم و ابرهای کومولوس به طوفانی در حال وقوع اشاره دارد. اما در این میان مشکل اساسی که وجود دارد این است که هیچ سرویس تلفن همراه و اینترنتی در دسترس نیست. شما حتی نمی توانید نمای بی نظیری را که در برابر چشمان خود می بینید، در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید.
 
 اینترنت ماهواره‌ای توسعه یافته توسط اسپیس‌ایکس، اکنون برای ون‌های کمپینگ (کمپر)، وسایل نقلیه اعزامی به مناطق دور افتاده، وسایل نقلیه زمینی و سایر وسایل نقلیه بزرگ در دسترس است و اتصال را در دورافتاده‌ترین نقاط ممکن می کند. شما به کمک این تکنولوژی می‌توانید به صورت آنلاین کار کنید، برای دریافت کمک از نیروهای امدادی تماس بگیرید، یا به اطرافیان خود پیام دهید. ممکن است در وسط ناکجاآباد آب شیرین کم شود، اما حداقل هنوز اینترنت دارید تا بتوانید مکان‌هایی را که از آن طریق می‌توانید به آب شیرین دسترسی داشته باشید جستجو کنید.

استارلینک اکنون برای اینگونه ون‌های کمپینگ و سایر ون‌ها دسترسی فوری به اینترنت پرسرعت و کم تاخیر را در هر کجا که پوشش استارلینک وجود دارد فراهم می‌کند که برای مناطق دور افتاده و روستاهایی که ممکن است پوشش کافی نداشته باشند، بسیار مناسب است.

اما اتصال ارائه شده رایگان نیست، همچنین ابزار اتصال به آن نیز رایگان نیست. برای این اتصال شما نیاز به هزینه سخت افزاری ۵۹۹ دلاری دارید که شامل همه چیزهایی است که برای آنلاین شدن لازم است و همچنین باید هزینه ۱۳۵ دلاری در ماه پرداخت کنید که تقریباً دو برابر میانگین قبض اینترنت نرمال است. اینترنت ثابت استارلینک ۱۱۰ دلار در ماه هزینه دارد که افزون بر آن، ویژگی قابل حمل ۲۵ دلاری هم به آن اضافه و باعث می‌شود استارلینک برای ون‌ها با قابلیت حمل همان قیمت ۱۳۵ دلار را داشته باشند.

اینترنت استارلینک برای ون‌ها برای استفاده در حین حرکت طراحی نشده است و برای اتصال به دید واضحی از آسمان نیاز دارد. برنامه استارلینک می‌تواند به تعیین بهتر موقعیت مکانی کمک کند و از آنجایی که آنتن این فناوری بزرگ است مناسب خودروها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *