دسترسی به استیدیا در iOS ممکن شد

جی اس ام/ محدودیت‌های اپ استور اپل به گوگل اجازه انتشار استیدیا را نمی‌دهد، اما به‌تازگی مرورگری منتشر شده که امکان اجرای بازی‌های استیدیا را فراهم می‌کند.
اپل چند روز پیش تغییری را در قوانین اپ استور ایجاد کرد تا سرویس‌های استریم بازی مثل گوگل استیدیا، مایکروسافت ایکس کلاود و انویدیا جی‌فورس Now بتوانند روی iOS فعالیت کنند. اما این قوانین یک شرط مهم دارد: بازی‌ها باید به‌صورت مستقیم از طریق اپل استور دانلود و نصب شوند، باید طوری طراحی شوند که مشترک سیستم پرداخت را دور نزند، و نباید به‌گونه‌ای باشند که کاربران غیرمشترک متضرر شوند.

بسیاری از کاربران می‌گویند الزام اپل به دانلود بازی‌ها با هدف اصلی سرویس‌های استریم بازی در تناقض است. در نتیجه، حالا سازوکاری فراهم شده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به دانلود به بازی‌های استیدیا دسترسی داشته باشند. اپلیکیشن Stadium Full Screen Browser یک مرورگر وب رایگان است که به کاربران اجازه می‌دهد وارد اکانت استیدیای خود شده و بازی‌ها را به‌شکل مستقیم از کتابخانه این سرویس اجرا کنند.

این مرورگر روی دستگاه‌های مجهز به iOS 14.0 یا بالاتر کار می‌کند و با کنترلرهای گیمینگ سازگار است. البته هنوز پشتیبانی از کنترلر اختصاصی استیدیا به آن اضافه نشده اما می‌توانید از کنترلرهای ایکس باکس و پلی استیشن استفاده کنید.

مرورگر Stadium تا یک ماه اول رایگان است اما در ادامه باید حق اشتراک آن را تهیه کنید. این برنامه اگرچه توسط خود گوگل ساخته نشده، اما به شما اجازه می‌دهد تا با وجود محدودیت‌های اپل به استیدیا دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *