دلیل مخالفت اپل با USB-C برای آیفون به صورت رسمی اعلام شد

اپل با تکیه بر درگاه های لایتنینگ خود عجله ای برای مهاجرت به پورت های USB-C ندارد. اما به نظر می‌رسد که وقت آن رسیده تا اپل مهاجرت از پورت های اختصاصی خود را آغاز کند، البته این کار نه به میل خود او، بلکه با اجبار صورت خواهد گرفت. اتحادیه اروپا سعی دارد اپل و سایر تولید کنندگان را متقاعد کند که به اتصالات یکپارچه USB-C روی آورند. بر اساس قوانین جدیدی که این اتحادیه تصویب کرده است تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی موظف به یکسان سازی پورت دستگاه های خود هستند‌.

اپل هنوز هم برای استفاده از USB-C عجله‌ای ندارد
اپل بارها و بارها در مورد معرفی استاندارد یکپارچه پورت شارژ به طور منفی صحبت کرده است. اکنون نیز نظرش عوض نشده است. این شرکت در برابر حرکت USB Type-C سرسختانه مقاومت می کند و آن را مضر می داند. البته صحبت های اپل تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد. در هر صورت، پس از اعلام دیروز کمیسیون اروپا در مورد آمادگی اصلاحات در قانون، اپل گفت که از این موضوع به شدت نگران است. اپل معتقد است که این قوانین سختگیرانه و الزام آور مانعی بر سر راه تکنولوژی و نوآوری هستند و نه باعث پیشرفت آن. اپل هشدار داده است که این قوانین جدید می‌توانند مصرف کنندگان در اروپا و سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهند.

بر اساس گزارش GizChina،این شرکت مستقر در کوپرتینو معتقد است اقدامات کمیسیون اروپا نه تنها مانع پیشرفت فناوری می‌شود، بلکه منجر به افزایش زباله های الکترونیکی می‌شود. این شرکت به بی بی سی گفت: «ما همچنان نگران هستیم که مقررات سختگیرانه ای که تنها یک نوع اتصال را اجباری می کند، نوآوری را خنثی کند نه اینکه آن را تشویق کند. که به نوبه خود به مصرف کنندگان در اروپا و سراسر جهان آسیب می رساند.»

با اینکه اپل سرسختانه یا قوانین جدید اتحادیه اروپا مخالفت می‌کند و معتقد است این قوانین مانعی بر سر راه تکنولوژی اند، اما تحلیلگران نظرات متفاوتی دارند. تحلیلگر CCS Insight می‌گوید:«داشتن یک استاندارد شارژ مشترک در نظر مصرف کنندگان یک پیروزی خواهد بود.»

با اینکه اپل با استفاده از USB-C مخالفت می‌کند، اما گویا خواه ناخواه باید تسلیم این جریان شود، اکنون نیز برخی از محصولات اپل مانند MAC و iPad از پورت USB-C پشتیبانی می‌کنند. ما امیدواریم اگر اپل همچنان USB-C را به دستگاه های دیگر نیز اضافه کند، دیگر مسئله ای نباشد. مارگارت ویستاگر نایب رئیس کمسیون اتحادیه اروپا می‌گوید:«ما زمان زیادی به صنعت دادیم تا راه حل های خود را ارائه دهد. اکنون زمان اقدامات قانونی برای شارژر معمولی فرا رسیده است. این یک پیروزی مهم برای مصرف کنندگان و محیط زیست است.»

شما با نظر اپل موافقید یا نظر اتحادیه اروپا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *