دنیای فناوری یک قدم دیگر به سمت فیلم‌های تخیلی نزدیک‌تر شد

فیلم‌های تخیلی که آینده جهان انسان‌ها را نشان می‌دهند، برای ما که علاقمند به تکنولوژی هستیم بعضا بسیار جذابند چرا که تصور جذابی از تکنولوژی در سالیان آینده را برای ما به نمایش می‌گذارند. نمایشگرهای مجازی که فاقد کالبد فیزیکی هستند یکی از مهم ترین مواردی هستند که زیاد در اینگونه فیلم‌ها دیده می‌شوند. فناوری واقعیت مجازی جدید کوالکام به نوعی آن رویا بافی‌ها را به واقعیت بدل می‌کند. این فناوری می‌تواند محیط دسکتاپ کامپیوترهای شخصی را از طریق نمایشگرهای مجازی گسترش دهد و فضای محیط کاری شما را افزایش دهد.

فناوری واقعیت مجازی جدید کوالکام برای گسترش محیط دسکتاپ
کوالکام این فناوری را در گردهمایی Snapdragon Summit 2021 به معرض نمایش گذاشت، جایی که حاضرین قادر بودند شخصا کاربری‌های نمایشگرهای مجازی را آزمایش کنند. تجهیزات برای این کار شامل یک عینک واقعیت افزوده می‌باشد که به یک لپ تاپ مجهز به چیپست تازه معرفی Qualcomm 8cx Gen 3 است، متصل شده و دستگاه برنامه‌ای برای نمایش مانیتورهای مجازی بر روی عینک واقعیت افزوده را اجرا می‌کند. نکته لازم به ذکر این است که ویندوز هر نمایشگر مجازی را به عنوان یک نمایشگر جدید شناسایی کرده است. دست کاربران برای حرکت دادن نمایشگر مجازی به هر طرفی که مایل باشند باز است. کمی تاخیر و کندی در نمایشگرهای مجازی مشاهده شده اما عملکرد کلی فناوری قابل قبول عنوان شده است. برای کاربرانی که قصد تماشای فیلم یا انجام گیم با این فناوری را داشته باشند، باید گفت احتمالا باید منتظر فناوری‌های واقعیت افزوده بهتری بمانید.

دیگر نکته جالبی که وجود دارد، برخورداری فناوری واقعیت افزوده کوالکام از ویژگی حریم شخصی است. به طوری که تنها افرادی که عینک مخصوص را به چشم داشته باشند قادر به دیدن نمایشگرهای مجازی خواهند بود. پس در صورتی که در یک مکان عمومی از این فناوری استفاده کنید، تنها چیزی که افراد دیگر مشاهده خواهند کرد، آن چیزیست که بر روی نمایشگر لپ تاپ شما نمایش داده می‌شود. در مورد عینک واقعیت افزوده کوالکام هم باید گفت علاوه بر تکان های گاه و بیگاه که نتیجه یک طراحی واحد برای تمامی کاربران است، زاویه دید نسبتا محدودی نیز دارند. هر چند با توجه به اینکه این عینک از نمونه های اولیه خود می‌باشد، در محصول نهایی می تواند عاری از این نکات منفی باشد.

به طور کلی کوالکام این فناوری را بیشتر با هدف کاربری اداری، در کمپانی‌هایی مانند مایکروسافت توسعه داده اما می‌تواند در صنایع نظامی یا اتومبیل سازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *